10 maja 2021 r. na szwajcarską linię linii Berno – Neuchâtel wyjechał pierwszy pociąg RABe 528 MIKA, jak zaznacza operator – BLS (największy prywatny przewoźnik w kraju) – elektryczny zespół trakcyjny ma łącząc ludzi, miasta i regiony.
Jest to pierwszy z 58 należących do rodziny FLIRT pociągów MIKA (Moderner, Innovativer, Kompakter Allroundzug, czyli nowoczesny, innowacyjny, kompaktowy, wszechstronny). Pojazd „RegioExpress” został oznaczony jako IR66.
Największy przetarg w historii przewoźnika wygrał Stadler, pokonując konkurencyjną ofertę firmy Bombardier Transportation. Na liczbę 58 pojazdów składają się dwa zamówienia o łącznej wartości 650 mln euro, złożone w styczniu 2018 r. i marcu 2020 r.
28 EZT-ów ma być dostosowywanych do wymagań jazdy w miejskiej sieci S-Bahn w Bernie. Ten model jest obecnie opracowywany i ma być gotowy do obsługi na liniach S2, S4, S5, S6 i S51 od 2023 roku. 30 pociągów różniących się wyposażaniem będzie eksploatowanych na liniach „RegioExpress”.
EZT-y o prędkości 160 km/h zastąpią jednostki EW III oraz RBDe 565 i RBDe 566 do końca 2024 r. Standaryzacja taboru ma uprościć eksploatację, planowanie, utrzymanie i umożliwić rozwój usług. Pociągi mają 105 metrów długości. Dla pasażerów przygotowano szereg udogodnień, jak wygodne fotele, gniazdka elektryczne w pierwszej i drugiej klasie czy strefę odświeżenia z automatami z przekąskami i kawą. Duże panoramiczne okna zaprojektowano z myślą o lepszym odbiorze sygnału telefonii komórkowej.
Od 13 czerwca pojazdy mają być wykorzystywane na trasie S4 Thun – Berno – Burgdorf – Langnau, a od końca 2022 roku będą kursować na górskiej trasie Berno – Kandersteg – Brig – Domodossola Lötschberg oraz na linii Berno – Spiez – Zweisimmen.