Marszałek Województwa Dolnośląskiego – Grzegorz Macko – uczestniczył w odbiorach technicznych pierwszej hybrydy dla Kolei Dolnośląskich. Przewoźnik zamówił sześć takich pojazdów za kwotę prawie 170 mln zł.
– Funkcjonalność nowych pojazdów pozwoli w przyszłości na wykorzystanie ich również na trasach niezelektryfikowanych – w regionach typowo turystycznych – podkreśla Damian Stawikowski, Prezes Zarządu KD.
Jak zapowiada, w październiku na pokład pierwszego pociągu hybrydowego KD wsiądą pierwsi pasażerowie. Tymczasem trwają szkolenia maszynistów.
Umowę na zakup nowych Impulsów II Koleje Dolnośląskie podpisały z nowosądecką spółką Newag. Postępowanie przetargowe dotyczyło dwóch pociągów, z dodaną opcją zakupową na kolejnych sześć. Przewoźnik postanowił z tej możliwości skorzystać od razu kupując dodatkowe cztery sztuki z opcji.
Pociągi od NEWAG-u spełniają wszystkie obowiązujące normy emisji spalin. To doskonałe rozwiązanie do wykorzystania na trasach, które nie są zelektryfikowane w całości.
Hybrydowe Impulsy II dla Kolei Dolnośląskich to trzyczłonowe, wygodne pociągi przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Każdym z nich będzie mogło wygodnie podróżować co najmniej 315 pasażerów. Składy zostaną wyposażone w klimatyzację i bezprzewodowy, ogólnodostępny internet. Pod trakcją elektryczną rozwijają prędkość aż 160 km/h, natomiast z napędem spalinowym – do 120 km/h.
Nowe pociągi pojadą na trasie Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, gdzie będą mogły wykorzystać swój dwusystemowy napęd.