Nowy pociąg spalinowy DPKR-3, wyprodukowany przez PJSC Kryukiv Carriage Plant odbył podróż próbną ze stacji Darnytsia do stacji Kijów-Pasazhyrskyi. W przejeździe uczestniczył Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski.
Drugi pociąg, produkowany przez państwowe zakłady, dotrze do Kolei Ukraińskich jeszcze w tym roku. Kolejne dwa – w 2022 r. Całkowity koszt pięciu nowych pociągów spalinowych to 840,6 mln UAH. Koszt jednego pojazdy to 168,1 mln UAH.
Jak podkreślił w trakcie prezentacji Minister Infrastruktury Ukrainy Ołeksandr Kubrakow, JSC Ukrzaliznytsia planuje zamówić łącznie 20 pociagów DPKR-3.
– Będą to ekspresowe pociągi regionalne, które pojawią się na liniach Izmail-Odessa, Charków-Kramatorsk, Charków-Lozova i Charków-Popasna – powiedział.
Przetarg na dostawę pociągów dla Kolei Ukraińskich podpisany został w 2018 r. Ze względu jednak na brak środków finansowych, realizacja zadania została wstrzymana. We wrześniu 2021 r., z pomocą udzieloną przez Prezydenta Ukrainy, udało się podpisać porozumienie między przewoźnikiem a producentem taboru, w wyniku którego dostarczono nowe pociągi. Zakład obniżył koszty o 5 proc. i na własny koszt przebuduje dwa pojazdy.
Koleje Ukraińskie wciąż kontynuują działania na rzecz poprawy komfortu podróżowania.
– W niedalekiej przyszłości dwa nowe pociągi wyjadą na tory – podkreślał Prezes Zarządu UZ. – Obecnie rozważamy dwa warianty tras: Lwów – Tarnopol – Czerniowce – Kołomyja dla pasażerów na zachodzie i Popasna – Kupyansk – Charków na wschodzie, plus Charków – Sumy – Wróżby w wybrane dni – powiedział Ołeksandr Kamyszyn.