Z Wielkiej Brytanii do Francji w 24 godziny zamiast pięciu dni – tak transportowane będą nowe samochody hybrydowe Toyota. DB Cargo UK i Grupa CAT uruchomiły nowe międzynarodowe połączenie kolejowe.
Po serii udanych przejazdów próbnych w pełni załadowane pociągi przewożące około 260 pojazdów kursują teraz dwa razy w tygodniu między tymi dwoma lokalizacjami – ruch, który wcześniej zajmował pięć transportem samochodowym, teraz zajmuje tylko 24 godziny pociągiem i zmniejsza emisje dwutlenku węgla o 2300 ton każdego roku.
W ramach projektu wykonawca Britcon (UK) Ltd. wybudował w Toton terminal przeładunkowy. Koszt inwestycji wyniósł 2,6 mln funtów. Kompleks liczy 4,25 akrów wraz z powiązanymi urządzeniami do załadunku i rozładunku. Wykonawca rozpoczął prace pod koniec września 2021 roku. Zostały one zakończone na początku lutego br. Grupy CAT w dostosowanie taboru kolejowego zainwestowała 3 mln funtów.
Samochody transportowane w obie strony
Toyota eksportować będzie nową generację hybrydowych Corolli, produkowanych w fabryce Toyoty w Derby, do Valenciennes we Francji przez tunel pod kanałem La Manche. Natomiast modele Aygo, Yaris i nowe pojazdy Yaris+ będą importowane w drodze powrotnej, aby zapewnić pełne wykorzystanie usługi transportowej.
Roger Neary, dyrektor ds. sprzedaży DB Cargo UK, powiedział:
– Jest to przykład wspaniałej współpracy między DB Cargo UK, Grupą CAT i Toyotą. Taki transport jest korzystny dla wszystkich zaangażowanych stron. Pozwoli nam dostarczyć wydajne i przyjazne dla środowiska rozwiązanie w zakresie logistyki kolejowej dla jednego z największych światowych producentów samochodów.
Steve Reynolds, dyrektor zarządzający STVA UK, spółki zależnej Grupy CAT, powiedział:
– Ten projekt jest zwieńczeniem czterech lat pracy od koncepcji do wdrożenia. Podpisaliśmy długoterminową umowę najmu z DB Cargo UK na terminal kolejowy Toton (East Midlands). Zainwestowaliśmy ponad 3 miliony funtów w odnowienie naszych wagonów.
Dodał:
– Skorzystaliśmy z okazji, aby przeprojektować kluczowe aspekty wagonów, aby zapewnić, że będą mogły dostarczać samochody nowej generacji i spełniać oczekiwania jakościowe Toyoty. Bez tej inwestycji i innowacji osiągnięcie zamierzonych korzyści środowiskowych i czasowych nie byłoby możliwe. Powinniśmy również publicznie docenić doskonałe wsparcie i wkład w ten projekt ze strony Eurotunnel, Border Force i DFT. Pracowali oni naprawdę ciężko, aby zrealizować projekt.