Bane NOR, państwowa spółka odpowiedzialna za państwową infrastrukturę kolejową Norwegii, zleciła firmie Implenia kontrakt na budowę dwutorowego mostu kolejowego Tangenvika. Całkowita wielkość kontraktu wynosi około 190 milionów CHF (1,8 miliarda NOK). Most kolejowy będzie betonowym sprężonym o długości 1022 m i będzie obejmował również odcinek na lądzie o długości około dwóch kilometrów z wiaduktem dla dzikich zwierząt.
Implenia została wybrana do tego dużego i złożonego projektu infrastrukturalnego w oparciu o najlepszy wynik w przetargu zarówno pod względem jakości, jak i ceny.
Most kolejowy Tangenvika to złożony, a także ekscytujący projekt infrastrukturalny. Budowa musi odbywać się przy jak najmniejszym wpływie na środowisko w okolicach jeziora Mjøsa. Wykorzystanie mas skalnych oraz lokalizację składowania zaplanowano w sposób minimalizujący transport.
Christian Späth, Dyrektor Działu Inżynierii Lądowej w Implenia:
– Jesteśmy bardzo dumni z tego, że nasza firma zrealizuje do budowę mostu Tangenvika. Dziękujemy Bane NOR za zaufanie. W tym projekcie kładziemy duży nacisk na zrównoważony rozwój, jedną z pięciu wartości korporacyjnych Impleni. Pracujemy systematycznie w celu spełnienia wymagań zarówno technicznych, jak i dotyczących zrównoważonego rozwoju. Projekt otrzyma certyfikat CEEQUAL.
Planowanie i realizacja mostu kolejowego w Norwegii są w pełni zdigitalizowane z wykorzystaniem modeli BIM (Building Information Modeling). Inwestor rozpocznie projekt w II kwartale 2022 r. Jego zakończenie planuje na 2027 r.