Kampania Kolejowe ABC II, inicjowana przez Urząd Transportu Kolejowego ogłasza konkurs plastyczny – „Kierunek – Bezpieczeństwo”. Zadaniem dzieci jest stworzenie projektu miasteczka Peronowo.
Konkurs skierowany jest do uczniów klas I-VI szkół podstawowych. Do wykonania zadania można wykorzystać dowolną technikę plastyczną (np. rysunek, makieta). Całość ma stanowić projekt Peronowa, czyli miejsca w którym mieszka nosorożec Rogatek, bohater Kampanii Kolejowe ABC II. Każda praca musi zawierać widoczną postać Rogatka, logo Kampanii Kolejowe ABC II oraz sytuację, która pokazuje bezpieczne zachowanie na terenach kolejowych.
Najlepsza praca stanie się elementem wideomappingu wyświetlonego podczas wydarzenia edukacyjno-informacyjnego, organizowanego przez UTK w grudniu 2022 roku. Szkoła, której zespół zdobędzie pierwsze miejsce, otrzyma profesjonalny plac do zabaw, a także ćwiczeń wraz z montażem lub jego równowartość w wysokości 20 000 zł z przeznaczeniem na inny sprzęt sportowy potrzebny w placówce. Ponadto – wyjazd na 3-dniową zieloną szkołę. 5 wyróżnionych prac otrzyma urządzenia do ćwiczeń lub ich równowartość w wysokości 20 000 zł.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie akcji Kolejowe ABC. Uczniowie z tej samej szkoły muszą dobrać się w zespoły liczące od 3 do 30 osób. Z każdej szkoły może zostać zgłoszonych wiele zespołów, pod warunkiem że wszyscy członkowie będą uczniami tej samej placówki. Gotowe prace należy przesłać w formie pliku graficznego lub zdjęć nie później niż do 31 października do godz. 23.59 oraz zachować ich oryginały.
– Głównym celem Kampanii Kolejowe ABC II jest promowanie bezpieczeństwa na kolei. Konkurs „Kierunek – Bezpieczeństwo” jest jednym z wielu elementów, dzięki którym możemy dotrzeć z przekazem do młodych ludzi. Tworząc pracę plastyczną, uczniowie przypomną sobie zasady bezpieczeństwa w pobliżu torów, a także będą mieli szansę na wygranie wyjątkowych nagród. – zachęca Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
„Kampania Kolejowe ABC II” prowadzi Urząd Transportu Kolejowego. To druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, jaka propaguje zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego.