Wydarzenia

Stacja Pasłęk oddana do użytku

W Pasłęku na trasie Bogaczewo – Olsztyn zakończyła się przebudowa. Peron jest teraz w pełni przystosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Peron na stacji Pasłęk (fot. Roman Kowalski / PKP PLK)
Peron na stacji Pasłęk (fot. Roman Kowalski / PKP PLK)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły przebudowę peronu na stacji Pasłęk, na linii Olsztyn – Bogaczewo (nr 220).

– Konsekwentnie prowadzimy działania na rzecz likwidacji wykluczenia komunikacyjnego i poprawy dostępu do kolei, również dla mieszkańców mniejszych miejscowości w województwie warmińsko-mazurskim. Wszystko to dzięki Programowi Przystankowemu, w ramach którego polski rząd przeznaczy do 2025 roku miliard zł na budowę i modernizację przystanków – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu.

 

Do użytku podróżnych oddano wyższy peron o antypoślizgowej nawierzchni, nowe wiaty i ławki. Zainstalowano również lepsze nagłośnienie, nowe oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Z myślą o potrzebach osób o ograniczonych możliwościach poruszania się zamontowano ścieżki dotykowe, a także pochylnię. Rowerzyści mają z kolei możliwość zostawić swe jednoślady pod wiatą i kontynuować podróż pociągiem.

– Dzięki realizacji Rządowego Programu budowy przystanków kolejowych w całej Polsce,, mieszkańcy zyskują lepszy dostęp do kolei, czyli najbardziej ekologicznego środka transportu. W zależności od potrzeb przebudowujemy perony – jak w Pasłęku lub budujemy nowe przystanki np. w Nikielkowie, Kolnie i Wietrzychowie. Pasażerowie mogą korzystać z pociągów bezpieczniej i wygodniej – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Wartość inwestycji na stacji Pasłęk to ok. 4 mln zł netto. Wykonano ją w ramach Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”. Program jest komplementarny z Krajowym Programem Kolejowym oraz Programem Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej + do 2028 roku. Całość realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W województwie warmińsko-mazurskim projekt przystankowy obejmuje w sumie 6 lokalizacji. Zaawansowane są prace przy budowie nowego przystanku w podolsztyńskiej miejscowości Nikielkowo. Tuż obok linii kolejowej OlsztynKorsze powstaje konstrukcja pierwszego z dwóch 150-metrowych peronów wraz z dojściem na wiadukt drogowy na ul. Lawendowej.

Na linii OlsztynKorsze (lk 38), budowane będą także dwa perony na nowym przystanku Kolno. Wykonawca porządkuje teren i przygotowuje grunt, na którym staną konstrukcje peronów. Dostęp do kolei zwiększy także nowy przystanek Wietrzychowo na linii OlsztynDziałdowo. W najbliższych dniach wykonawca rozpocznie przygotowania do inwestycji. Roboty rozpoczną się od prac ziemnych. W Łankiejmach wsiadanie i wysiadanie z pociągów ułatwią wyższe, po przebudowie, dwa perony. Zaś w Działdowie rozbudowa peronów pozwoli na obsługę dłuższych składów. Wykonawcy obu inwestycji są na etapie pozyskiwania pozwoleń na budowę, a także opracowywania projektu przebudowy.

Dodaj komentarz