Nowe tory, odremontowane perony i przejazdy kolejowe – PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace zasadnicze na linii Przemyśl – Malhowice. Prace na 12 kilometrowym odcinku trasy do granicy z Ukrainą kosztowały ponad 47 mln zł.
Modernizacja odcinka na linii nr 102 pozwoli uruchomić tam kolejowe połączenia pasażerskie. PKP PLK przywróci je po prawie 30 latach. Bowiem ostatni skład pasażerski przejechał między Przemyślem a granicą z Ukrainą przez Malhowice w 1994 r.
Obecnie przewoźnicy wykorzystują linię do wstawiania wagonów, a także lokomotyw na tory odstawcze na stacji Przemyśl Bakończyce. Dzięki wykonanym pracom stworzona została możliwość wykorzystania trasy w komunikacji do przejścia kolejowego z Ukrainą.
Dzięki zrealizowanym pracom, pociągi na trasie będą mogły kursować z prędkością maksymalną 60 km/h. Oprócz wymiany torów i rozjazdów na długości 12 km, wykonano remont peronów na stacji Pikulice, a także na przystankach Hermanowice i Malhowice. Sprawność i bezpieczeństwo na trasie zapewni również remont 9 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace przeprowadzono w miejscowościach: Przemyśl, Pikulice, Nehrybka, Hermanowice, Malhowice oraz 15 obiektów inżynieryjnych, w tym 4 mostów stalowych i 11 przepustów.
Remont kosztował ponad 47 mln zł netto. Inwestycję wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Kraków sp. z o. o. Prace Spółka finansuje ze środków własnych.