global Tabor Wydarzenia

Stadler dostarczy do Norwegii 17 pociągów FLIRT Nordic Express

Stadler dostarczy do Norwegii 17 pociągów FLIRT Nordic Express. Umowa zawiera prawo opcji na kolejnych 83 pojazdów. Nowe składy włączone zostaną do ruchu dalekobieżnego od 2026 r.

 Od lewej: dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. marketingu i sprzedaży, zastępca dyrektora generalnego grupy Stadler i Øystein Risan, dyrektor generalny Norske tog. Zdjęcie: Benjamin Ward.
Od lewej: dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy ds. marketingu i sprzedaży, zastępca dyrektora generalnego grupy Stadler i Øystein Risan, dyrektor generalny Norske tog. Zdjęcie: Benjamin Ward.

O wyborze oferty Stadlera, norweska firma Norske tog poinformowała w lutym. Umowę firmy podpisały w 8 marca. Całe zamówienie obejmuje dostawę do 100 pociągów FLIRT Nordic Express, w tym 17 z kontraktu podstawowego.

Według kontraktu, pierwszy FLIRT Nordic Express zastąpi stare pojazdy w istniejącej flocie na trasie do Bergen do 2026 r.

– Nasze firmy łączy wieloletnia i innowacyjna współpraca. Dopiero niedawno Stadler otrzymał pozwolenie na dostarczenie 150. FLIRT-a do Norske tog. FLIRT sprawdził się jako udana koncepcja modułowa – nawet w trudnych warunkach klimatycznych w Norwegii. Dziękujemy firmie Norske tog za zaufanie i mamy nadzieję, na dalszą dobrą współpracę – mówi dr Ansgar Brockmeyer, wiceprezes wykonawczy i zastępca dyrektora generalnego grupy Stadler.

 

O współpracy z producentem taboru szynowego mówił także Øystein Risan, dyrektor generalny Norske tog.

– Cieszymy się na kontynuację udanej współpracy ze Stadlerem – podkreśla Risan. – 00Pociągi FLIRT są już podstawą norweskich kolei i jesteśmy pewni, że nowy FLIRT Nordic Express odegra ważną rolę w uczynieniu pociągu najbardziej pożądanym sposobem podróżowania w Norwegii. Nowe pociągi FLIRT Nordic Express sprawią, że podróż będzie przyjemnym doświadczeniem, a nie tylko środkiem transportu – mówi Øystein Risan, dyrektor generalny Norske tog.

Wysoki komfort podróży

Podczas opracowywania nowych pociągów Stadler przywiązywał dużą wagę do komfortu podróżowania – zarówno dziennego, jak i nocnego. FLIRT Nordic Express oferuje siedzenia z możliwością regulacji, przedziały sypialne, strefy bistro i rodzinne oraz dużo miejsca na bagaż.

Pasażerowie mogą wybierać pomiędzy przedziałami z regulowanymi siedzeniami oraz przedziałami sypialnymi z dwoma lub czterema łóżkami. W ciągu dnia przedziały sypialne można przekształcić w prywatne miejsca do siedzenia zarówno dla rodzin, jak i osób podróżujących służbowo.

Nowe pociągi z ośmioma wagonami oferują miejsce dla maksymalnie 542 pasażerów i mogą osiągnąć maksymalną prędkość 200 km/h. W zależności od obszaru zastosowania pociągi posiadają napęd elektryczny lub hybrydowy. Ten ostatni umożliwia również eksploatację na trasach niezelektryfikowanych.

Podobnie jak istniejąca flota FLIRT firmy Norske tog, nowy FLIRT Nordic Express będzie produkowany w Szwajcarii.

Dodaj komentarz