Koleje Dolnośląskie S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i budowę nowej bazy remontowej dla taboru spółki. Hala ma przejąć zadania wykonywane obecnie przez wysłużone budynki w Miłkowicach.
Nowa hala remontowa powstanie na terenach przy ulicy Pątnowskiej w Legnicy w bezpośrednim sąsiedztwie obecnej bazy obsługującej pociągi Kolei Dolnośląskich. Projektowana hala będzie mieć długość prawie 100 metrów i posiadać będzie m.in. kanały boczne, miejsca na podnośniki oraz trzy tory z możliwością wbudowania – w każdym z nich – kanału przeglądowego dla autobusów szynowych. Inwestycja obejmuje również budowę nowych pomieszczeń socjalnych dla pracowników, nowych rozjazdów oraz dróg manewrowych.
– Każdy pociąg wymaga przeglądów technicznych. Niektóre z tych przeglądów na poziomie podstawowym trzeba robić niemal codziennie lub co drugi dzień – powiedział „Raportowi Kolejowemu” Konrad Antkowiak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich.
– Jeżeli przeglądy te są zlecane na zewnątrz, to kosztują dwa razy więcej niż wykonywane we własnym zakresie, stąd decyzja o budowie hali. Z naszych rachunków wynika, że do 2026 r., licząc koszty powstania hali, oszczędzimy od 22 do 25 milionów złotych. Hala ma pracować w trybie ciągłym 24 godziny na dobę. Do jej obsługi potrzebnych będzie kilkudziesięciu nowych pracowników. Koszt całej inwestycji to ponad 12 mln zł. Nowa hala ma zostać oddana do użytku w 2017 r. LS