Inwestycje Przetargi

PKP Intercity rozbuduje bocznicę kolejową w Lublinie

PKP Intercity ogłosiło przetarg na rozbudowę bocznicy kolejowej w Lublinie. Inwestycja zwiększy możliwości przeprowadzania prac renowacyjnych oraz przeglądów. Spółka zaś stworzy 150 dodatkowych miejsc pracy. Zatrudnienie wzrośnie bowiem z 250 do 400 osób.

Konferencja prasowa PKP Intercity. Na zdjęciu Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu Spółki oraz Michał Moskal, szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów (fot. PKP Intercity)
Konferencja prasowa PKP Intercity. Na zdjęciu Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu Spółki oraz Michał Moskal, szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów (fot. PKP Intercity)

Lublin to trzecie miasto na mapie Polski, w którym PKP Intercity rozbuduje zaplecze techniczne. Wcześniej umowy podpisano w Poznaniu i Przemyślu. Po sfinalizowaniu prac, na terenie bocznicy pracę znajdzie prawie dwa razy więcej osób niż obecnie.

Za kilka miesięcy na bocznicy PKP Intercity w Lublinie wykonywane będą przeglądy od P1 do P3 wagonów oraz P1 i P2 lokomotyw. Istotnie odciąży to bocznicę na warszawskim Grochowie.

Nowa bocznica obsłuży także nowoczesne pojazdy, takie jak składy typu push-pull.

– Za miliardowymi inwestycjami w tabor muszą iść inwestycje w zaplecza techniczne. Dzięki kolejnym, nowoczesnym stacjom postojowym możliwe staje się utrzymanie naszych pojazdów w najwyższym standardzie. Nowe bocznice to również kolejne miejsca pracy dla mieszkańców Lublina i okolic. Niezwykle się cieszę, że możemy dołożyć cegiełkę do rozwoju miasta – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

 

W ramach inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno –warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne.

Dzięki rozbudowie stacji postojowej znacznie poprawi się jakość oraz tempo wykonywania prac renowacyjnych i przeglądowych w PKP Intercity.

Inwestycje PKP Intercity są kołem zamachowych gospodarki polskiej oraz lokalnej. Mieszkańcy Lublina i okolic zyskują dzięki kolejnym uruchamianym połączeniom kolejowym, a teraz narodowy przewoźnik dalekobieżny zaoferuje w sumie 400 miejsc pracy w regionie, budując i modernizując swoje zaplecze techniczne. Kończy się prowincjalizacja Polski a rozpoczyna równy rozwój regionów całego kraju – podkreślił Michał Moskal, szef Gabinetu Politycznego Wiceprezesa Rady Ministrów.

Inwestycje infrastrukturalne w PKP Intercity

W celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Modernizacja infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity.

Dodaj komentarz