PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na zakup 46 lokomotyw. Postępowaniem zainteresował się tylko NEWAG.
W sierpniu br. przewoźnik dalekobieżny ogłosił przetarg na zakup 46 elektrowozów. Nowe lokomotywy będą rozpędzać się do 160 km/h oraz będą jednosystemowe – co jest równoznaczne z ich przeznaczeniem, tj. będą obsługiwać składy wagonowe wyłącznie na połączeniach krajowych.
O kontrakt stara się wyłącznie Newag, który zaoferował dostawę pojazdów za 1 173 469 200 zł brutto. To dokładnie tyle samo ile wyniosły szacunki PKP Intercity
Oferta ta zostanie oceniona według pięciu kryteriów:
- termin dostawy pierwszego pojazdu: waga 10%;
- termin dostawy wszystkich pojazdów: waga 10%;
- okres gwarancji jakości i rękojmi na każdy z pojazdów, oprogramowanie oraz sporządzoną dokumentację: waga 5%;
- Maksymalna liczba zdarzeń powodujących utratę zasadniczych cech eksploatacyjnych w cyklu 250 tys. km: waga 5%;
- cena: waga 70%.
Zgodnie z treścią zamówienia, producent wyposaży lokomotywy w system ETCS poziomu 2. Pierwsze pojazdy powinny poprowadzić pociągi na relacjach krajowych w 2025 roku. Zgodnie z zamówieniem, utrzymanie ich w pierwszym cyklu (do pierwszej naprawy na czwartym poziomie utrzymania P4 włącznie) będzie świadczone przez producenta pojazdów z udziałem pracowników przewoźnika.