W Kraśniku są cztery tory. Trzy z nich zelektryfikowane w 2020 roku, a po czwartym, zmodernizowanym w 2018 roku, jeżdżą na razie tylko pociągi spalinowe. Zmieni się to od 2025 roku. Planowana jest elektryfikacja tego toru, co pozwoli optymalnie wykorzystać stację i utrzymać przepustowość pociągów na trasie Lublin Główny – Kraśnik – Stalowa Wola Rozwadów (lk68). Skorzystają na tym na przykład pociągi z węglem z Kopalni Bogdanka do Elektrowni Połaniec, jak i dalekobieżne składy relacji Zamość – Lublin – Wrocław, Rzeszów – Lublin – Szczecin oraz pociągi międzyregionalne. W ramach prac wyregulowany został też tor. Prace zaplanowane do IV kwartału 2024 r. nie wpłyną na ruch pociągów. Wykona je Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe Sp. z.o.o. z Gdańska.
Powiązane artykuły
Plany na rok 2019
Kolej jest ważną gałęzią transportu w naszym kraju. Zależy nam więc na podnoszeniu jakości usług i pełnieniu wymagań stawianych wobec rynku przewozów pasażerskich oraz – co najważniejsze – oczekiwań naszych klientów. Zatem przygotowujemy się już do następnych inwestycji.
PKP PLK szukają wykonawcy prognozy oddziaływania na środowisko dla Planu Inwestycji Kolejowych
PKP Polskie Linie Kolejowego ogłosiły przetarg na “Opracowanie Prognozy Oddziaływania na Środowisko w ramach przeprowadzenia Strategicznej Oceny Oddziaływania na Środowisko dla Planu Inwestycji Kolejowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w perspektywie 2021 – 2027 z uwzględnieniem ram do roku 2030.” Przetarg ogłoszony został w piątek 28 lutego. Termin składania ofert mija 13 marca 2020 r. […]
„Babcia” padła ofiarą grafficiarza
Najstarszy, eksploatowany pociąg Kolei Mazowieckich EN57 nr 038, zwany „babcią” został zdewastowany przez grafficiarza. Podczas działań operacyjnych, funkcjonariuszom z Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce, udało się ująć sprawcę, który posiadał przy sobie kamerę, którą dokumentował niszczenie pojazdów kolejowych. Historyczny pociąg powrócił już do swoich barw.