Czeski przewoźnik otrzymał zgodę Prezesa UTK na uruchomienie dodatkowej pary pociągów na trasie Kraków – Gdynia. Wcześniej podobna zgoda została wydana w marcu br.
W marcu 2024 roku Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał ograniczony dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Kraków Główny – Gdynia Główna – Kraków Główny. Ograniczony, ponieważ przewoźnik wnioskował o możliwość uruchamiania codziennie 16 kursów w obie strony, finalnie RegioJet otrzymał zgodę na uruchamianie 4 par pociągów. Zgodnie z postanowieniem UTK, przewoźnik już od marca br. formalnie może prowadzić komercyjną działalność pociągów na trasie między Trójmiastem a Krakowem. Finalnie przewoźnik otrzymał zgodę na uruchamianie pociągów, które z Krakowa odjeżdżałyby o godzinach: 4:26, 6:26, 14:26 oraz 17:26. W drogę powrotną z Gdyni ruszałyby natomiast o godzinach 8:23, 10:23, 18:23.
Teraz w październiku br. Prezes UTK przyznał RegioJet otwarty dostęp, co oznacza że czeski przewoźnik będzie mógł uruchamiać dodatkową jedną parę pociągów między Krakowem a Gdynią. Zgodnie z decyzją UTK, od 14 grudnia 2025 roku, RegioJet będzie mógł uruchamiać pociąg z zaplanowanymi odjazdami ze stacji Kraków Płaszów o godzinie 15:45 oraz o godzinie 8:30 ze stacji Gdynia Główna. W najnowszym wniosku przewoźnik przedstawił projekt RRJ dla uruchamianych połączeń, w którym zmniejszyła się liczba postojów handlowych. Niemniej, zgodnie z decyzją UTK dopuszczalne jest wprowadzenie dodatkowych postojów w przebiegu linii kolejowych nr 1, 2, 4, 8, 9, 64, 91, 202, 570.
Przy decyzji, która została wydana kilka dni temu, czytamy, że żaden podmiot nie zawnioskował o przeprowadzenie badania równowagi ekonomicznej.