Tramwaje

MPK Wrocław podsumowało #TORYwolucję 2024

Budowa rozjazdu w ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin, wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej, czy modernizacja torowiska tramwajowego na ulicy Szczytnickiej. Za nami kolejny rok pod znakiem programu #TORYwolucja. MPK Wrocław podsumowuje rok 2024 i przedstawia plany na 2025.

Fot. MPK Wrocław
Fot. MPK Wrocław

Inwestycje w ramach TORYwolucji, czyli flagowego programu wrocławskiego MPK, realizowane są już od pięciu lat. Przez ten czas wykonanych zostało blisko 70 remontów za łączną kwotę około 350 milionów złotych.

– Rok 2020 był początkiem czegoś wyjątkowego – TORYwolucji, która zmieniła Wrocław na naszych oczach. Te pierwsze kroki, pełne pracy i determinacji, dały efekt, który wciąż cieszy nas każdego dnia – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – Bezpieczniejsze torowiska, wygodniejsze podróże i piękniejsze miasto. Z każdym remontem, każdą wymienioną szyną czy rozjazdem wiemy, że to inwestycje nie tylko w infrastrukturę, ale i w przyszłość, w komfort nas wszystkich. Z dumą patrzymy na to, co zostało zrobione, i co jeszcze przed nami – dodaje prezes MPK Witold Woźny.

 

Nowy rozjazd na ul. Słowiańskiej to sprawniejsze tramwaje w pobliżu zajezdni Ołbin

W 2024 roku wrocławskie MPK przeprowadziło szereg inwestycji torowych i sieciowych. Na realizację zadań wydano blisko 50 milionów złotych. Mowa o wykonaniu ponad 2 tys. mtp (metr toru pojedynczego tj. długość jednej szyny) torowiska tramwajowego, położeniu prawie 7 tys. m2 różnych nawierzchni czy szlifowaniu ponad 5 tys. mtp torów.

Jedną z największych i najbardziej istotnych inwestycji 2024 roku była budowa nowego rozjazdu na ul. Słowiańskiej przy zajezdni Ołbin. Wykonano tam przebudowę torowiska tramwajowego wraz z rozjazdami w zakresie umożliwiającym wyjazd tramwaju z zajezdni obecnym torem wjazdowym a następnie powrót na właściwy tor prowadzący w kierunku ulicy Jedności Narodowej. Wartość inwestycji wyniosła 2 598 400 zł. Kolejną kluczową inwestycją była modernizacja torowiska tramwajowego na ulicy Szczytnickiej. Nowa jest tam też sieć trakcyjna na całej długości ulicy Szczytnickiej i Curie-Skłodowskiej od ronda Reagana do Wyszyńskiego. Dzięki torom położonym na warstwie wibroizolacyjnej, tramwaje jeżdżą ciszej, co poprawiło komfort życia mieszkańców.

– #TORYwolucja to dla nas coś więcej niż modernizacja torowisk – to proces zmiany całej komunikacji miejskiej we Wrocławiu – podkreśla prezes MPK Witold Woźny. – Każda inwestycja to nie tylko wymienione szyny, rozjazdy czy remonty przejazdów, ale przede wszystkim lepszy komfort, bezpieczeństwo i punktualność dla naszych pasażerów.

 

#TORYwolucja 2024. O tych remontach też trzeba powiedzieć

Rok 2024 był dla MPK Wrocław intensywny, a zakończone prace okazały się sukcesem. Mowa tutaj o wymianie rozjazdów na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, Widok i Szewskiej – rozjazd od strony ul. Krupniczej wraz z odcinkiem prostym od ul. Świdnickiej do ul. Szewskiej oraz rozjazd od strony ul. Szewskiej. MPK Wrocław wyremontowało także torowisko tramwajowe na ulicy Szczytnickiej. Nastąpiła modernizacja przejazdu na skrzyżowaniu ul. Grabiszyńskiej z ul. Zaporoską, modernizacja torowiska tramwajowego w ul. Powstańców Śląskich. Wspomnieć trzeba też o remontach sieci trakcyjnych w ul. Pułaskiego, na ul. Powstańców Śląskich, czy pl. Społecznym.

Dodaj komentarz