Przejazd pociągów ponad ulicami Strzegomia siedmiusetmetrową estakadą znów jest możliwy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiły warunki dla wywozu kruszywa z pobliskich kamieniołomów. Na prace spółka przeznaczyła około 12 mln zł. Odnowiona estakada pozytywnie wpisuje się w panoramę strzegomskiej starówki.
Strzegomska estakada to 745-metrowa żelbetowa konstrukcja z 45 niszami i 3 wiaduktami, która łukiem otacza stare miasto. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły remont obiektu i przygotowanie nowego toru. Wymienione zostały podkłady, tłuczeń i szyny.
Ozdobne gzymsy, parapety i barierki, umieszczone na budowli powstałej na początku XX w., zostały naprawione, co pozytywnie zmieniło wizerunek obiektu. Wykonawca oczyścił sklepienia i ściany estakady oraz powierzchnię nad sklepieniami. Ubytki zostały uzupełnione, a miejsca spękań i zarysowań zabezpieczone. Również prace związane z odwodnieniem powinny gwarantować dobry stan obiektu na kolejne lata. Już wcześniej, za około 5 mln zł, odnowione zostały trzy wiadukty „umieszczone” w estakadzie. Prace przy estakadzie prowadziła firma Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o. o. we Wrocławiu.
Remont estakady, to kolejne prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Dolnym Śląsku, które zwiększają rolę kolei w transporcie towarów. Zmodernizowana jest linia Legnica – Lubin – Rudna Gwizdanów i przebudowana stacja Kłodzko Miasto. Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec zwiększyła możliwości przewoźników na linii Wrocław – Zgorzelec. Obecnie realizowana jest przebudowa ważnej dla ruchu towarowego stacji Ścinawka Średnia na linii Kłodzko – Wałbrzych.
Instytut Kolejnictwa organizuje w dniu 27 lutego 2025 roku w Warszawie Konferencję naukową z okazji 100-lecia prowadzenia w Polsce kolejowych prac badawczych i rozwojowych. Raport Kolejowy objął wydarzenie patronatem medialnym CEL I TEMATYKA KONFERENCJI W dniu 7 kwietnia 1924 roku w Ministerstwie Kolei Żelaznych RP został formalnie powołany Referat Doświadczalny, którego podstawowym zadaniem było prowadzenie […]
Jury konkursowe złożone z przedstawicieli czterech spółek kolejowych oraz funduszy venture capital wyłoni zwycięzców, na których czekają atrakcyjne nagrody finansowe. Organizatorami konkursu są spółki PKP SA, PKP Intercity SA, PKP Polskie Linie Kolejowe SA, PKP CARGO SA. oraz Agencja Rozwoju Przemysłu SA.