Tabor Wydarzenia

Akumulatorowy pociąg Stadlera coraz bliżej

W Holandii rozpoczęły się testy zespołu trakcyjnego, którego zasilanie pochodzi z akumulatora. Na ich potrzeby Stadler zmodyfikował jeden z 18 zespołów trakcyjnych Stadler Wink, przewoźnika Arriva.

Fot. Stadler
Fot. Stadler

Jednostki Wink na co dzień kursują na mniej uczęszczanych trasach wokół Groningen i Leeuwarden. Pociągi napędzają silniki Deutz, które mogą pracować na hydrorafinowanym oleju roślinnym. Ponadto odbierają także energię z trakcji i są wyposażone w akumulatory do przechowywania regenerowanej energii hamowania. Umożliwia to wyłączenie silników na biegu jałowym na stacjach.

Po modyfikacjach umożliwiających akumulatorowi zapewnienie mocy trakcyjnej, Stadler przetestował jednostkę na niezelektryfikowanych liniach Almelo – Hardenberg i Arnhem – Zevenaar – Doetinchem.