Aktualności Tabor

Alstom dostarczy 34 piętrowe pociągi do Niemiec

Alstom został wybrany na dostawcę 34 piętrowych pociągów Coradia Stream High Capacity dla Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH (LNVG) w Dolnej Saksonii. Umowa opiewa na kwotę około 760 mln euro i poza dostawą pojazdów obejmuje również ich konserwację przez 30 lat.

Fot. Alstom

Od grudnia 2024 r. pociągi będą jeździły w sieci kolejowej Expresskreuz Bremen / Niedersachsen (EBN), łączącyej Bremę, Hanower, Oldenburg, Wilhelmshaven, Norddeich-Mole, Osnabrück i Bremerhaven.

Müslüm Yakisan, prezes regionu Alstom DACH powiedział:

– Jestem bardzo zadowolony z decyzji kraju związkowego Dolna Saksonia i LNVG o ustanowieniu przykładu dla zrównoważonej mobilności i ochrony klimatu za pomocą pociągu Coradia Stream. Nasz nowoczesny piętrowy pociąg dla LNVG to idealne połączenie innowacji i komfortu dla pasażerów.

 

 – Specjalnie na to zlecenie budujemy własne centrum serwisowe i będziemy w ten sposób dawać przykład w zakresie ochrony środowiska i efektywności energetycznej – dodał.

 

Elektryczny, dwupoziomowy pociąg Coradia Stream posiada konstrukcję modułową i pozwala dostosować liczbę miejsc siedzących względem zapotrzebowania. 34 nowe pociągi piętrowe zamówione przez LNVG składają się z czterech jednostek – po dwa wagony napędowe i po dwa wagony centralne. Ponadto dostarczonych zostanie 18 dodatkowych wagonów centralnych, aby była możliwość rozszerzenia składów do sześciu jednostek, w zależności od liczby pasażerów. Łącznie zamówienie obejmuje 154 wygodny (68 wagonów trakcyjnych i 86 wagonów pasażerskich).

Połączenie wagonów jedno i dwupokładowych to znak rozpoznawczy Coradia Stream High Capacity. Takie rozwiązanie pozwala osiągnąć najlepsze efekty pod względem dostępności, przepustowości i elastyczności. Pociągi oferują udogodnienia dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej dzięki dostępowi bez rampy w środkowych wagonach. Pojazdy łączą standaryzację z indywidualnymi rozwiązaniami dla zamawiającego, takimi jak rozszerzalne przedziały rowerowe czy obszary rodzinne.

Dodaj komentarz