global Inwestycje Tabor Wydarzenia

Alstom dostarczy 60 pociągów RER NG dla SNCF Voyageurs

Alstom dostarczy SNCF Voyageurs 60 dodatkowych pociągów RER NG (RER New Generation) dla linii D i E na sieci Île-de-France. Zamówienie warte jest prawie miliard euro.

Fot. Alstom
Fot. Alstom

Zamówienie stanowi pierwszą część umowy ramowej, podpisanej w 2017 r. między SNCF Voyageurs a Alstom, na 255 nowych składów. Poprzednia transza obejmowała dostawę 71 pociągów, obecna zwiększy liczbę nowego taboru RER NG do 131.

Pociągi dla SNCF Voyageurs są zaprojektowane tak, by spełnić wymagania gęsto zaludnionych obszarów miejskich region Ile-de-France.

Wybór Alstom świadczy o ponownym zaufaniu SNCF Voyageurs I Ile-de-France Mobilités do naszych pociągów RER NG. Pojazd nowej generacji całkowicie odmieni wrażenia z podróży, zapewniając większy komfort i niezawodność – mówił Jean-Baptiste Eyméoud, Prezes Alstom Francja.

Pociąg o większej przepustowości i dostępności

Pociąg zaprojektowany został tak, by zoptymalizować przepustowość I przepływ pasażerów. Umożliwiają to szerokie drzwi oraz przestronne korytarze. Skład oferuje odrębne przestrzenie. Pasażer wybiera w nich miejsca w zależności od długości podróży.

W przypadku krótkich przejazdów, istnieją miejsca stojące. Na parterze znajdują się siedzenia dla osób pokonujących ok. 20-minutową trasę. Góry poziom przeznaczony jest dla osób posiadających bilet na dłuższą podróż.

W ostatnich wagonach znajdują się specjalne platformy, umożliwiające osobom niepełnosprawnym łatwe dotarcie do wyznaczonego miejsca.

Wygodniejszy pociąg

Pociąg został zaprojektowany tak, aby zapewnić wysoki poziom komfortu. Posiada klimatyzację, dostosowane do pory oświetlenie LED (dzień/noc/postój na stacjach), gniazda USB oraz liczne ekrany umożliwiające pasażerom szybki dostęp do istotnych informacji. Szczególną uwagę zwrócono również na siedzenia.

Bardziej niezawodny i wydajny pociąg

Opracowany na podstawie miejskich i podmiejskich rozwiązań Alstom, pociąg RER NG zagwarantuje najwyższy poziom dostępności, niezawodności i bezpieczeństwa. Każdy skład będzie mógł przewozić do 1860 pasażerów w wersji 7-wagonowej.

Wprowadzone innowacje zmniejszą zużycie energii o 25 proc., w porównaniu do urządzeń poprzedniej generacji.

Rozpoczęły się pierwsze testy w sieci Île-de-France

Na linii RER (Szybka Sieć Regionalna) E trwają pierwsze testy nowych pociągów. Na trasie RER D rozpoczną się wkrótce.

Dodaj komentarz