Tabor

Alstom realizuje kolejne projekty metra w Chinach

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy Alstom zrealizował siedem projektów metra w trzech z 10 największych miast Chin kontynentalnych – w tym Chengdu, Szanghaju i Xi’an.

Poczynając od szanghajskiej- klasy Automation 4 (GoA4), czy pierwszych linii bez maszynisty Alstom i jej wspólne przedsięwzięcia w Chinach, Shanghai Alstom Transport Electrical Equipment Co. Ltd świętują swój udział w rozwój transportu miejskiego w tym kraju. Dzięki udanemu otwarciu czterech linii autonomicznych Alstom wnosi na rynek chiński swoje bogate doświadczenie i zaawansowane technologie trakcyjne.

Od grudnia 2020 r. do stycznia 2021 r. SATEE dostarczyło swoje systemy trakcji metra OptONIX i ONIX dla 1088 wagonów z czterech linii metra – Chengdu Line 9 (200 sztuk), Shanghai Line 10 (156 szt.), Shanghai Line 15 (324 szt.) i Xi’an Line 5 (408 sztk.), przy wsparciu Xi’an Alstom Yongji Electric Equipment Co. z o.o. (XAYEECO). Alstom by również odpowiedzialny za system monitorowania sterowania pociągiem (TCMS) linii 10 i Shanghai Line 15, a także za projekt elektrycznego pociągu tej ostatniej linii. W tym samym okresie CASCO z powodzeniem wprowadziło do użytku swoje rozwiązanie sygnalizacyjne Urbalis 888 na sześciu liniach metra w Chengdu i Szanghaju.

Olivier Loison, dyrektor zarządzający Alstomu w Chinach & Azji Wschodniej:

-Jesteśmy podekscytowani różnymi możliwościami w dużych chińskich miastach. Chcemy zapewnić niezawodne, wydajne i komfortowe odczucia z połączeń dla osób dojeżdżających do pracy. Jesteśmy zaangażowani we wspieranie śmiałych i ambitnych planów w zakresie ekspansji transportu kolejowego w miastach, dostarczając jednocześnie nasze sprawdzone i zrównoważone rozwiązania w zakresie mobilności dla jeszcze większej liczby podróżnych”.

Alstom działa w Chinach od ponad 60 lat. Obecnie 30% rozwiązań w zakresie sterowania pociągiem opartym na łączności radiowej (CBTC) jest dostarczanych przez CASCO, cementując swoją przewagę w chińskim sektorze sygnalizacji kolejowej. Alstom dostarczył systemy trakcyjne dla ponad 40% linii metra GoA4 w Chinach, a obecnie dostarcza także do projektu Nanjing Line 7. Zaprojektowany i opracowany specjalnie dla rynku chińskiego w 2009 roku, OptONIX działa w metrze w sześciu miastach.

Te doświadczenia umożliwiają firmie Alstom wprowadzanie innowacji i wdrażanie zmodernizowanego systemu OptONIX dla czterech projektów metra w Chengdu, Szanghaju i Xi’an.

Dodaj komentarz