Aktualności Przewozy towarowe

Alstom rozpoczął testy walidacyjne lokomotyw towarowych w Azerbejdżanie

Testy lokomotyw towarowych Prima T8 AZ8A rozpoczęły się na głównej linii tranzytowej, która niedawno została przekształcona z 3 kV DC na 25 kV AC.

Fot. Alstom Prima T8 AZ8A / Alstom

Koleje Azerbejdżańskie przechodzą na prąd przemienny. Wpłynie to pozytywnie przede wszystkim na zwiększenie wolumenu przewożonych ładunków – czytaj więcej TUTAJ

Guillaume Tritter, dyrektor zarządzający Alstom w Azji Zachodniej i Środkowej powiedział:

– To ważny kamień milowy w projekcie, który rozwijamy wspólnie z Azerbaijan Railways (ADY). Z entuzjazmem podchodzimy do uruchomienia walidacji, która docelowo pozwoli naszym lokomotywom wejść do służby handlowej w kraju. Alstom jest bardzo dumny ze strategicznego partnerstwa z ADY, mającego na celu przyczynienie się do rozwoju infrastruktury kolejowej i zwiększenia zdolności przewozowych w Azerbejdżanie.

 

W 2014 roku ADY podpisała kontrakt z EKZ, spółką joint venture Alstom z Transmashholding (TMH), na łącznie 50 lokomotyw elektrycznych, w tym 40 ciężkich lokomotyw towarowych Prima T8 AZ8A i 10 lokomotyw pasażerskich Prima M4 AZ4A.

Rozwiązania przyjęte w Prima T8 AZ8A bazują na lokomotywach KZ8A aktualnie eksploatowanych w Kazachstanie, specyficznych wymaganiach technicznych ADY oraz zgodności norm i specyfikacji z GOST (Organizacją Certyfikacji Technicznej Wspólnoty Niepodległych Państw).

Alstom Prima T8 to jedna z najpotężniejszych lokomotyw elektrycznych na świecie. Model ten to dwudzielna lokomotywa towarowa o masie 25 ton na oś, zdolna do holowania do 9000 ton i poruszania się z prędkością 120 km / h, z zainstalowaną mocą ciągłą 8,8 megawatów. AZ8A jest przeznaczony do pracy w temperaturach od -25 ° C do 50 ° C. Wymaga minimalnej konserwacji i zapewnia wysoki poziom niezawodności oraz niskie koszty cyklu życia dzięki swojej modułowej konstrukcji.

Linia lokomotyw Alstom Prima obejmuje wszystkie segmenty rynku, od przewozów ciężkich, towarowych i pasażerskich, po manewrowanie lub prace torowe. W ciągu ostatnich 20 lat na całym świecie sprzedano ponad 3200 lokomotyw Prima.

Źródło: Alstom