global Inwestycje Tabor Wydarzenia

Berlińskie nowe pociągi S-Bahn mają już 100 dni!

Nowe berlińskie pociągi S-Bahn kursują po torach już 100 dni. Choć są młode, już okazały się bardzo niezawodne. Nowa seria 483/484 przeszła chrzest bojowy i sprawdziła się również podczas mroźnej, zimowej pogody. Pociągi z powodzeniem oparły się trudnym warunkom atmosferycznym.

Pierwszy pociąg S-Bahn wszedł do eksploatacji 1 stycznia, punktualnie o godz. 0.01. Od tego czasu na tory wyjechało już 10 składów serii wstępnej. Kursują one na linii S47, między Spindlersfeld aHermannstraße i zastąpiły stare pociągi serii 485.

Pasażerowie są zadowoleni, a opinie z kabiny maszynisty również są pozytywne: chwalą sobie moc pociągu, dużą zdolność hamowania oraz płynną i cichą pracę.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z nowych pociągów – mówi dyrektor generalny S-Bahn Peter Buchner. – Intensywne testy prowadzone były na wszystkich liniach sieci S-Bahn. Bliska współpraca między producentem a operatorem była bardzo ważnym czynnikiem podczas budowy i uruchomienia składów. Dzięki temu udało się dostarczyć pojazd, który spełnia specyficzne, berlińskie warunki.

 

Dzięki nowym pociągom S-Bahn Berlin nie tylko oferuje swoim pasażerom większy komfort, ale także jest w stanie zabrać na pokład więcej osób.

Do Berlina docelowo trafi 21 dwuwagonowych pociągów i 85 jednostek 4-wagonowych. Wyprodukuje je konsorcjum firm Siemens Mobility i Stadler.

Pierwsze seryjne pociągi dostarczone zostaną do stolicy Niemiec latem tego toku.

– Jako producent nadal intensywnie towarzyszymy prowadzonym testom – mówi Nicklas Meyer, główny inżynier pojazdów i kierownik techniczny projektu Stadler dla berlińskich S-Bahn. –  W ten sposób możemy zapewnić, że kolejne wnioski płynące z eksploatacji będą bezpośrednio wpływać na produkcję pociągów seryjnych. Patrząc z perspektywy pierwszych stu dni, jako producent jesteśmy również bardzo zadowoleni z parametrów technicznych pociągów. W szczególności okres ujemnych temperatur w lutym potwierdził naszą koncepcję. Jesteśmy przekonani, że pierwszy S-Bahn wyposażony w klimatyzację sprawdzi się również w szczycie lata.

 

O inwestycji mówił także  Gerald Winzer z Siemens Mobility.

– Jesteśmy dumni, że nowy S-Bahn dla Berlina działa tak sprawnie – podkreśla. – Pojazdy te są wyposażone w najnowocześniejszą, bardzo wytrzymałą technologię. Przez pierwsze 100 dni, nawet w warunkach zimowych i przy bardzo niskich temperaturach, poradziły sobie znakomicie i są wzorcowym projektem dla mobilności miejskiej. Berlińska “nowa jedynka” oferuje lepsze wrażenia z jazdy i większy komfort.

 

Umowę na dostarczenie 106 pociągów składających się z 85 zestawów 4-wagonowch serii 484 oraz 21 składów dwuwagonowych serii 483 S-Bahn i konsorcjum firm Siemens Mobility oraz Stadler podpisali w grudniu 2015 r.