Budimex będzie współodpowiedzialny za budowę kolei dużych prędkości na Łotwie. Międzynarodowe konsorcjum podpisało umowę, której wartość opiewa na kwotę ponad 3,5 mld euro netto.
Kraje bałtyckie dążą do uruchomienia trasy KDP łączącej region z zachodnią Europą. Na Łotwie odnotowano krok milowy do osiągnięcia celu, jakim jest budowa linii Rail Baltica. Zarząd Budimeksu poinformował, że spółka celowa E.R.B. RAIL JV PS, która została utworzona przez konsorcjum w składzie Eiffage Genie Civil, Rizzani de Eccher S.p.A. oraz Budimex S.A. podpisała umowę z SIA “Eiropas Dzelzcea Lnijas” na realizację zadania pod nazwą “Budowa głównej linii Rail Baltica na Łotwie”.
Przypomnijmy, że zamawiający w sierpniu br. uznał ofertę konsorcjum jako najkorzystniejszą. Dzisiaj natomiast nastąpiło formalne podpisanie umowy, której wartość wynosi 3 698 833 520 EUR netto.
Polska wspólnie z Franuzami i Włochami wybuduje linię Rail Baltica na Łotwie – 230 km linii – Vmax 250 km/h. Wartość: ponad 15 mld zł. To największy sukces gospodarczy Polski za granicą w obszarze infrastruktury w tym roku. Bądźmy dumni. Jest z czego – poinformował Michał Wrzosek, Rzecznik Prasowy Budimeksu.
Udział Budimeksu w konsorcjum wynosi 30% (1 109 650 056,12 euro). Termin rozpoczęcia prac budowlanych ma zostać wskazany przez zamawiającego. Zgodnie z treścią zamówienia, konsorcjum będzie miało 96 miesięcy od dnia podpisania umowy na zrealizowanie prac