Raport z Polski Tramwaje

Bydgoszcz: Most tramwajowy połączy brzegi Brdy

Dwa mosty, z czego jeden tramwajowy, modernizacja 600 metrów torowiska i układu drogowego, to elementy kolejnej wielkiej inwestycji w Bydgoszczy, która wzmocni transport publiczny. 5 lipca br. przedstawiciele firmy Trakcja S.A i władz miasta podpisali umowę. Plac budowy został przekazany wykonawcy tydzień później.

Fot. ZDMiKP w Bydgoszczy

Nowe przeprawy nad Brdą połączą ulicę Fordońską z ul. Toruńską. Powstaną obok istniejącego mostu Kazimierza Wielkiego, który po zakończeniu prac będzie jednokierunkowy. W ramach inwestycji modernizacji zostanie poddany również węzeł tramwajowy przy ul. Perłowej. Nowy układ tramwajowo-drogowy ma pozwolić na lepsze skomunikowanie osiedli Fordon i Bartodzieje z Kapuściskami i terenami inwestycyjnymi.

Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski odniósł do zakończonych i bieżącej realizacji:

–  Kontynuujemy rozbudowę ważnych arterii. Wybraliśmy zadania, które wiążą się z istotnym wzmocnieniem transportu publicznego. Za nami już zakończone prace na Kujawskiej, buspasach. Wszystkie tego typu projekty poddajemy konsultacjom społecznym. W przypadku tej tramwajowej inwestycji mieszkańcy decydowali nawet o lokalizacji. Zawsze przy tak dużych projektach uwzględniamy też potrzeby wszystkich uczestników ruchu. Dlatego równocześnie dobudujemy brakujący drugi most drogowy z chodnikami i drogą rowerową. Konstrukcja uwzględnia też zejście w kierunku Brdy, gdzie docelowo powstaną bulwary.

 

Zgodnie z umową wykonanie robót budowlanych nastąpi w terminie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Wartość zamówienia wyniosła przeszło 153 miliony złotych.

– Kolejny wygrany przetarg, dotyczący rozbudowy i modernizacji infrastruktury dla transportu publicznego, stanowi potwierdzenie wysokich kompetencji naszej spółki w tym obszarze – skomentował zawarcie umowy Arkadiusz Arciszewski, wiceprezes spółki Trakcja.

 

Prezes Zarządu Trakcja S.A. Marcin Lewandowski powiedział:

– Cieszy kierunek obrany przez kolejny samorząd, związany z inwestycjami w modernizację transportu publicznego, co w obliczu globalnych zmian klimatycznych i konieczności ograniczania emisji, jest wyrazem dużej odpowiedzialności bydgoskich włodarzy.

 

Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most ten będzie miał długość 255 metrów i będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodowa (253 metry). Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery.

Czytaj dalej >