Raport z Polski Tabor Wydarzenia

CARGOUNIT powiększa tabor lokomotyw

CARGOUNIT – największa polska firma zajmująca się wynajmem lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, a także jeden z wiodących tego typu podmiotów w Europie odebrała w 2022 r. 8 lokomotyw Vectron oraz zdecydowała się zakupić nowe lokomotywy od Siemens Mobility. Łącznie CARGOUNIT będzie mieć w swojej flocie aż 31 elektrowozów Siemensa.

Nowa lokomotywa Vectron dla CARGOUNIT (fot. Adam Kupniewski)
Nowa lokomotywa Vectron dla CARGOUNIT (fot. Adam Kupniewski)

Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron to klucz do realizacji różnorodnych zadań przewozowych w całej Europie i intensywnego rozwoju także w segmencie intermodalnym. Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy
w różnych krajach. Podstawowym założeniem przy ich konstrukcji była wydajność
i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

– Główne czynniki wzrostu rynku wynajmu nowoczesnych lokomotyw elektrycznych  w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pozostają od kilku lat niezmienne i wynikają z potrzeby odnowienia taboru lokomotyw eksploatowanych przez przewoźników kolejowych oraz wzrostu rynku przewozów międzynarodowych. Obecnie w krajach Trójmorza doświadczamy dodatkowego czynnika wzrostu zapotrzebowania na lokomotywy wielosystemowe, który wynika z potrzeby zapewnienia taboru kolejowego do przewozu ładunków z Ukrainy, w tym eksportu zboża i innych produktów rolnych. Od kilku lat widzimy także renesans kolei w międzynarodowych przewozach pasażerskich – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

 

Nowi klienci poolu taborowego

CARGOUNIT wyrasta na największego odbiorcę lokomotyw Siemensa w Polsce. Tylko w 2022 r. firma odebrała aż 8 nowych lokomotyw (6 Vectronów i 2 Smartrony).

Najnowsze lokomotywy dostarczone w grudniu 2022 roku trafią w ręce zupełnie nowych klientów. Pierwsza z nich od nowego rozkładu jazdy będzie kursować z pasażerami na trasie Warszawa-Berlin, obsługiwaną wspólnie przez DB Fernverkehr AG i PKP Intercity. Druga nowa lokomotywa Vectron trafi do polskiego oddziału firmy Freightliner – jednego z największych prywatnych towarowych przewoźników kolejowych w Polsce.

– Odebrane dwie lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Cieszymy się, na współpracę z CARGOUNIT w następnych latach – dzięki temu nasze lokomotywy są wykorzystane przez coraz szersze grono użytkowników operujących w Polsce i zagranicą – powiedział Hubert Meronk, Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Dodaj komentarz