global Tabor

CRRC dostarczył lokomotywę manewrową na baterie

RAIL Cargo Hungary (RCH) odebrała hybrydową lokomotywę manewrową na baterie z chińskiego CRRC Zhuzhou.

RCH zamówił dwie hybrydowe lokomotywy manewrowe i dwie hybrydowe lokomotywy liniowe.
RCH zamówił dwie hybrydowe lokomotywy manewrowe i dwie hybrydowe lokomotywy liniowe.

Lokomotywa klasy 461 została dostarczona koleją do zakładów Dunakeszi na północ od Budapesztu. Tam w najbliższych miesiącach przejdzie testy w celu uzyskania dopuszczenia do eksploatacji na węgierskiej sieci kolejowej.

74-tonową lokomotywę zbudowała firma CRRC Zhuzhou. Producent zaprojektował ją specjalnie do zadań manewrowych z RCH. Wyposażył ją w akumulatory litowo-tytanowe ładowane z sieci napowietrznej na trasach zelektryfikowanych. Moc wyjściowa wynosi 350kW w trybie bateryjnym i 850kW w przypadku zasilania z sieci trakcyjnej. W trybie akumulatorowym klasa 461 może ciągnąć 800-tonowy pociąg przez 1 godzinę 25 minut z prędkością 20 km/h. Po odbiorze lokomotywa manewrowa ma wejść do eksploatacji w drugiej połowie 2022 roku.

RCH zamówił dwie hybrydowe lokomotywy manewrowe i dwie hybrydowe lokomotywy liniowe, które będzie dzierżawić na okres czterech lat, z możliwością ich zakupu i zamówienia do 20 kolejnych lokomotyw każdego typu.