Rozpoczął się transport pierwszego z 13 sześcioczłonowych autonomicznych pociągów jednoszynowych dla Monterrey w Meksyku. Za projekt odpowiedzialne jest konsorcjum Mota Engil de México, SAPI de CV, CRRC Hong Kong i CRRC Nanjing Puzhen. Poza dostawą pociągów, konsorcjum odpowiedzialne jest za budowę dwóch linii monorail i trzeciej, zmienionej na trasę autobusową.
![Pierwszy pojazd dotrze do Meksyku jeszcze w marcu (fot. CRRC)](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2024/03/430063410_824494003056567_8270219924362939530_n.jpg)
Bezzałogowe zespoły trakcyjne GoA4 trafią na dwie linie monorail – nr 4 i 6. Aktualnie trwa ich budowa. Inwestycja powstanie przed Mistrzostwami Świata FIFA 2026, które odbędą się w Monterrey w Meksyku.
Kontrakt na realizację trzech linii monorail i dostawę taboru szynowego (132 wagonów) konsorcjum podpisało we wrześniu 2022 r. Umowa warta jest 25,8 mld pesos (ponad 6 mld zł).
Linia nr 4 o długości 7,5 km połączy Hospital de Ginecología (na linii nr 3 metra) z Pablo G Garza na południowym zachodzie.
![Pociągi jeździć będą z prędkością do 80 km/h.](https://raportkolejowy.pl/wp-content/uploads/2024/03/430657345_824494029723231_4317609325387583271_n.jpg)
Pierwszy odcinek linii 6 o długości 9,1 km połączy Griegę (linia nr 1 metra) z Cytadelą na północnym wschodzie. W przyszłości przedłużony zostanie na północny-wschód do Apodaca i lotniska w Monterrey oraz od Griega do Hospital de Ginecologia (łącznie o dodatkowych 8,5 km).
Prace ruszyły w lutym 2023 r.
Podpisany kontrakt obejmował także budowę linii nr 5. W wyniku protestów lokalnych mieszkańców projekt zmieniono. Linia budowana jest jako 11-km trasa szybkiego transportu autobusowego między Hospital de Ginecología a La Estanzuela w południowo-wschodniej części miasta.