Czeski Zarząd Kolei oraz DB Netz podpisały umowę z wykonawcą projektu dla transgranicznego odcinka linii dużych prędkości Praga – Drezno.
Przetarg dotyczy prawie 30-kilometrowego tunelu Krušnohorský’ego. Udział w nim wzięły wiodące europejskie firmy zajmujące się projektowaniem konstrukcji transportowych. Zwycięzcą zostało konsorcjum firm z liderem – austriacką firmą ILF Consulting Engineers Austria Gmbh. Spółka przygotuje dokumentacje dot. warunków zabudowy dla tunelu łączącego Heidenau i Uście nad Łabą.
Prace realizowane będą przy współpracy ekspertów czeskich oraz zagranicznych. Tunel pod Rudawami jest częścią nowej linii dużych prędkości Praga – Drezno. Studium wykonalności przewiduje wykorzystanie obiektu do transportu pasażerskiego oraz towarowego. Oddanie inwestycji do użytku skróci czas podróży z Uścia nad Łabą do Drezna.
Linia stanie się częścią transeuropejskiej sieci TEN-T, połączy Czechy z istniejącym od lat systemem kolei dużych prędkości w Europie Zachodniej.