Raport z Polski Tabor Wydarzenia

DB Cargo Polska kupuje kolejne lokomotywy Vectron MS

DB Cargo Polska powiększa swój tabor dla transportu intermodalnego i podpisał umowę z Siemens Mobility na zakup 4 lokomotyw wielosystemowych Vectron MS. Łącznie w swojej flocie będzie posiadał 27 takich pojazdów. Dostawa pierwszych, ze złożonego właśnie zamówienia, przewidziana jest jeszcze na ten rok.

W 2012 roku DB Cargo Polska zakupiła 23 lokomotywy elektryczne Vectron. Było to jedno z pierwszych zamówień na nowe lokomotywy Siemensa. Teraz firma uzupełnia swoją flotę Vectronów o kolejne lokomotywy przeznaczone do rozwoju ruchu intermodalnego

Vectrony to najnowocześniejsze na rynku europejskim, uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach i różnych warunkach eksploatacyjnych. Lokomotywa powstawała z myślą o realizacji różnorodnych zadań przewozowych, zarówno pasażerskich, jaki i towarowych. Podstawowym założeniem była wydajność i ekonomiczność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim jak i towarowym w Europie.

Prezes Zarządu DB Cargo Polska Marek Staszek powiedział o inwestycjach w rozwinięty technologicznie tabor:

– Na przestrzeni ostatniej dekady kolej diametralnie zmieniła swoje oblicze. Z branży kojarzącej się z rozwiązaniami z minionej epoki dołączyła do grona technologicznie rozwiniętych sektorów gospodarki. DB Cargo Polska wyznacza w tym zakresie trendy. Wielosystemowe lokomotywy Vectron to kolejny, po wagonie m2 i inteligentnych wagonach, krok w kierunku zaawansowanego technologicznego rozwoju firmy (…) Nowoczesne wielosystemowe lokomotywy Vectron, w połączeniu z zaawansowanymi systemami logistycznymi firmy, pozwolą zaoferować klientom całkowicie nową jakość na torach.

 

Nowa lokomotywy Vectron MS dla DB Cargo Polska dysponują maksymalną mocą 6,4 MW, są wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwijają maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywy posiadają homologację na Polskę oraz Czechy, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o. Krzysztof Celiński o możliwościach wykorzystania lokomotyw na europejskich szlakach:

Cieszymy się na rozwój współpracy z czołowym polskim operatorem towarowym. Nowe Vectrony dla DB Cargo Polska można w razie potrzeby i zmieniających się okoliczności biznesowych łatwo i szybko w ciągu kilku tygodni wyposażyć w dodatkowe dopuszczenia do pracy w innych krajach, takich jak Słowacja czy Węgry.

 

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez DB Cargo Polska, PKP CARGO, Industrial Division, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie łącznie 50 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników a znacznie więcej – wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK S.A. z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1000 lokomotyw Vectron dla ponad 50 klientów w 16 krajach w całej Europie.

Christian Schlegel, dyrektor sprzedaży lokomotyw w pionie Rolling Stock w Siemens Mobility GmbH:

Polska jest jednym z najważniejszych rynków lokomotywowych dla Siemensa. Ponad 400 z tysiąca sprzedanych lokomotyw Vectron może już jeździć w Polsce. Szczególnie dbamy o to, by nasze lokomotywy były jak najbardziej aktualne, stwarzając możliwość wyposażenia nawet wcześniej nabytych Vectronów w najnowsze funkcje i oprogramowania. Dzięki temu nasi klienci zawsze mogą jeździć najnowszą wersją Vectrona.

 

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.

Reklama