Tramwaje Wydarzenia

Drugi etap modernizacji infrastruktury w Dąbrowie Górniczej

W zakresie miejskim inwestycji są m.in.: przebudowa układu drogowego wraz z budową ronda turbinowego na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z ul. Chopina, budowa drogi rowerowej oraz przebudowa przejścia podziemnego w centrum, przy którym powstaną trzy pochylnie rowerowe. W planie jest także likwidacja barier architektonicznych w postaci dwóch kładek nad ul. Sobieskiego oraz budowa dwóch wyniesionych przejść dla pieszych przy nowych przystankach tramwajowych.

Przeznaczony do modernizacji odcinek dwutorowej linii tramwajowej ma ok. 2000 metrów długości, a wliczając pętlę przebudowa obejmie ok. 4800 metrów toru pojedynczego. Wykonawca prac zbuduje torowisko w konstrukcji klasycznej na podkładach strunobetonowych. Na przejazdach przez jezdnię oraz przy przystankach tramwajowych ułoży prefabrykowane płyty torowe. W obu przypadkach zastosuje nowoczesne systemy elastycznego montażu szyn, ograniczające emisję hałasu i drgań.

Ekipa budowlana przebuduje 6 istniejących peronów, a także zbuduje 3 nowe. Ponadto, zamontuje smarownice torowe, przebuduje układy odwodnieniowe, a także sieć trakcyjną wraz z układem zasilania. Przy Urzędzie Pracy wykonawca przebuduje zaś pętle wraz z torem odstawczym.

Koszty

Zadanie pn. „Przebudowa torowiska tramwajowego w ciągu ul. Sobieskiego i ul. Królowej Jadwigi w Dąbrowie Górniczej, od Pętli KWK Paryż do Al. Róż” jest jednym z elementów „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Wartość zadania wynosi niemal 62 mln zł netto (76 mln zł brutto) z czego część tramwajowa finansowana przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. wynosi ok. 40% tej wartości.

Dodaj komentarz