Michał Szaramach
Powiązane artykuły
RegioJet chce jeździć z Przemyśla do Hanoweru! Prywatny przewoźnik złożył wnioski do UTK
RegioJet, czeski prywatny przewoźnik kolejowy złożył dwa wnioski do UTK w sprawie uruchomienia komercyjnych pociągów na trasie Przemyśl – Hannover Hbf. Do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęły dwa wnioski RegioJet, który stara się o otwarty dostęp na uruchamianie komercyjnych pociągów w relacji Przemyśl Główny – Hannover Hbf. – Przemyśl Główny. Jeden wniosek dotyczy pociągów, które zatrzymywałby się […]
Konferencja „Przejazdy kolejowo-drogowe” już za tydzień w Warszawie
Przeciwdziałanie wypadkom na styku infrastruktury kolejowej i drogowej oraz rozwiązania organizacyjne, techniczne i prawne sprzyjające eliminacji zagrożeń, są tematami dorocznej konferencji „Przejazdy kolejowo-drogowe”, organizowanej przez Fundację „Pro Kolej”. Jej tegoroczna, już dziewiąta, edycja odbędzie się 11 września w Centrum Konferencyjnym „Zielna”. Motywem przewodnim tegorocznej edycji będą kwestie kosztów i odpowiedzialności za zdarzenia na przejazdach, perspektywy […]
Andrzej Massel: Szprychy powinna pobudować spółka CPK
O taborze dedykowanym Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu, projektowaniu pociągów oraz zarządzaniu infrastrukturą portu rozmawiamy z dr. inż. Andrzejem Masselem, Zastępcą Dyrektora ds. Studiów i Projektów Badawczych w Instytucie Kolejnictwa Po torach wożą nas coraz starsze lokomotywy i wagony. Czy pana zdaniem pool taborowy ma szansę rozwiązać problem starzejącego się polskiego taboru? Mimo realizowanych w perspektywie 2007-2013 i 2014-2020 inwestycji w […]