Przewozy towarowe

ERA UTLC: Sposób na udrożnienie wąskich gardeł w Transporcie Transgranicznym

Zmniejszenie o 10% kosztów transportu kolejowego, lotniczego i morskiego doprowadziłoby do zwiększenia obrotów handlowych odpowiednio o 2%, 5,5% i 1,1% w ramach chińskiej inicjatywy  Pasa i Szlaku, czyli reaktywacji Jedwabnego Szlaku. Tak stwierdził zespół ekspertów Bruegel w swoim niedawnym raporcie „Stosunki handlowe i inwestycyjne UE-Chiny w trudnych czasach”. Oznacza to, że ogromne inwestycje w infrastrukturę, które Chiny promowały w ramach inicjatywy Pasa i Szlaku (BRI), mogą doprowadzić do udrożnienia wąskich gardeł w transporcie transgranicznym. Wciąż jednak istnieją inne sposoby na odciążenie terminali granicznych.

Alexey Grom, CEO UTLC ERA podkreślił:

– Konieczne jest utrzymanie dużej prędkości transportu oraz skrócenie czasu przejazdu w celu zapewnienia wysokiej jakości usług.

 

Dodał ponadto:

„Pociąg jest w stanie przejechać 1200 km dziennie tracąc prędkość jedynie na przejściach granicznych. Nasze główne wysiłki technologiczne koncentrują się więc na skróceniu tego czasu. Na szczęście udało nam się dogadać z partnerami, na przykład z Polski. W ciągu 5 wspólnych lat wykonano doskonałą robotę: zintegrowano nowe technologie, które umożliwiły transport ponad 50 000 kontenerów miesięcznie. W 2020 roku UTLC ERA uzgodniło wprowadzenie technologii obsługi podwójnych przewozów na terminalach granicznych, co korzystnie wpłynie na zwiększenie przepustowości na granicy o 30% bez inwestycji w infrastrukturę.

 

Czytaj dalej >