Przejazd pociągów ponad ulicami Strzegomia siedmiusetmetrową estakadą znów jest możliwy. PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. poprawiły warunki dla wywozu kruszywa z pobliskich kamieniołomów. Na prace spółka przeznaczyła około 12 mln zł. Odnowiona estakada pozytywnie wpisuje się w panoramę strzegomskiej starówki.
Strzegomska estakada to 745-metrowa żelbetowa konstrukcja z 45 niszami i 3 wiaduktami, która łukiem otacza stare miasto. PKPPolskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły remont obiektu i przygotowanie nowego toru. Wymienione zostały podkłady, tłuczeń i szyny.
Ozdobne gzymsy, parapety i barierki, umieszczone na budowli powstałej na początku XX w., zostały naprawione, co pozytywnie zmieniło wizerunek obiektu. Wykonawca oczyścił sklepienia i ściany estakady oraz powierzchnię nad sklepieniami. Ubytki zostały uzupełnione, a miejsca spękań i zarysowań zabezpieczone. Również prace związane z odwodnieniem powinny gwarantować dobry stan obiektu na kolejne lata. Już wcześniej, za około 5 mln zł, odnowione zostały trzy wiadukty „umieszczone” w estakadzie. Prace przy estakadzie prowadziła firma Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „DOLKOM” Sp. z o. o. we Wrocławiu.
Remont estakady, to kolejne prace PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na Dolnym Śląsku, które zwiększają rolę kolei w transporcie towarów. Zmodernizowana jest liniaLegnica – Lubin – Rudna Gwizdanów i przebudowana stacja Kłodzko Miasto. Elektryfikacja odcinka Węgliniec – Zgorzelec zwiększyła możliwości przewoźników na linii Wrocław – Zgorzelec. Obecnie realizowana jest przebudowa ważnej dla ruchu towarowego stacji Ścinawka Średnia na linii Kłodzko – Wałbrzych.
Koleje Dolnośląskie S.A. ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i budowę nowej bazy remontowej dla taboru spółki. Hala ma przejąć zadania wykonywane obecnie przez wysłużone budynki w Miłkowicach.
Jerzy Polaczek wnioskował do Rady Ministrów o pilną analizę i podjęcie stosownych decyzji w celu rozważenia doprowadzenia linii szerokotorowej przez teren województw śląskiego i opolskiego ze Sławkowa do Portów w Gliwicach i w Kędzierzynie – Koźlu.
Renesans komunikacji tramwajowej w Europie i na świecie powoduje, że z roku na rok tramwaje przewożą coraz więcej pasażerów. W tym kontekście bardzo ważne jest zagadnienie bezpieczeństwa, stabilności biegu oraz komfortu jazdy tych pojazdów w różnych warunkach eksploatacji.