PKPIntercity odebrało 83 wagony, które dla przewoźnika zmodernizowała bydgoska PESA. Tym samym zrealizowana została podstawowa, warta blisko 312 mln zł brutto część umowy. Z unowocześnionych wagonów korzystają już pasażerowie w całej Polsce. Obecnie trwa realizacja i odbiór kolejnych zmodernizowanych wagonów – tych z opcji umowy na dodatkowe 42.Kontrakt na modernizację 83 wagonów typu 111A-20 PKPIntercity podpisało z Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESABydgoszcz i Zakładów Napraw Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”” w kwietniu 2018 roku. Jego wartość wyniosła niemal 312 mln zł brutto. Przewoźnik wykorzystał zawarte w umowie prawo opcji i w listopadzie 2018 roku rozszerzył Kontrakt o modernizację kolejnych 42 wagonów. Wartość umowy obejmującej dostawę łącznie 125 wagonów wzrosła wówczas do blisko 470 mln zł brutto. Przekazując PKPIntercity 83 zmodernizowane pojazdy PESABydgoszcz zrealizowała podstawową część kontraktu. Zgodnie z jego postanowieniami pozostałe wagony trafią do przewoźnika w drugiej połowie roku. Poza naprawami okresowymi na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją, producent w ramach kontraktu przeprowadzi także przeglądy techniczne wagonów na trzecim poziomie utrzymania, co nastąpi w ciągu 18 miesięcy od oddania ich do użytku.
Przemyślane i odważne inwestycje sprawiają, że kolej wróciła na należne jej miejsce i cały czas umacnia swoją pozycję. Jesteśmy coraz bliżej celu jakim jest kolej bezpieczna, przewidywalna i komfortowa. A realizacja kolejnych projektów unowocześniania taboru konsekwentnie nas do tego przybliża
Do tragedii doszło 10 grudnia w Bydgoszczy. Przy ul. Gajowej na dach jednej z lokomotyw wszedł 16-latek. Chwycił za przewód wysokiego napięcia trakcji elektrycznej i został śmiertelnie porażony. Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy pod nadzorem prokuratora prowadzi śledztwo w tej sprawie. Policja potwierdza, że do zdarzenia doszło w piątek 10 grudnia o godzinie 23. 16-latek […]
6 kwietnia 2021 r. został rozstrzygnięty przetarg na dostawę 3 dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług ich utrzymania w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap IV”.
Realizowana obecnie w Polsce rządowa Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), opiera się między innymi na szerokim programie innowacyjności gospodarowania. Dużym, lecz jeszcze mało spopularyzowanym i wykorzystywanym w praktyce rezerwuarem innowacyjności gospodarowania są, oprócz obsługowych, również integracyjne funkcje logistyki. W zadawalającym zakresie i tempie rozwija się w Polsce rynek obsługi logistycznej przedsiębiorstw i społeczeństwa. Odczuwalna jest ciągła poprawa obsługi logistycznej klientów, […]