Przetargi Tabor

FPS podpisze pierwszy kontrakt na dostawę swoich dwunapędowych pociągów. Lubuskie dokłada pieniądze

Województwo Lubuskie dołoży pieniądze i podpisze umowę z Fabryką Pojazdów Szynowych. Poznański producent tym samym zgarnie pierwszy kontrakt na dostawę swoich dwunapędowych zespołów trakcyjnych.

Fot. Aleksander Kędzierski / nadesłane)

Pod koniec września br. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego otworzył oferty w przetargu na zakup dwóch dwunapędowych zespołów trakcyjnych; w wersji dwu- oraz trójczłonowej. W przetargu wpłynęła jedna oferta złożona przez Fabrykę Pojazdów Szynowych H. Cegielski, która zaoferowała dostawę jednego pojazdu za 35,6 mln zł brutto oraz drugiego za 38,2 mln zł brutto.

Nie było zaskoczeniem, że wpłynęła tylko jedna oferta, ponieważ zgodnie z warunkami zamówienia, dostawy pojazdów mają zostać zrealizowane do końca bieżącego roku. Takimi wyprodukowanymi już jednostkami dysponuje właśnie Fabryka Pojazdów Szynowych.

Jednak pozytywne rozstrzygnięcie przetargu znajdowało się pod znakiem zapytania. Rozchodziło się o kwestie finansowe, ponieważ szacunki samorządu opiewały na kwotę 57,14 mln zł brutto. Samorząd jednak zadecydował o zwiększeniu środków na zamówienie.

Wpłynęła jedna oferta na kwotę 73 mln 800 tys. złotych. Aby Zarząd Województwa mógł tę ofertę przyjąć, niezbędne było wykorzystanie zarówno środków z Regionalnego Programu Operacyjnego, jak i budżetu województwa. Dzisiaj będziemy mieli okazję podpisać umowę o finansowaniu zakupu z Regionalnego Programu Operacyjnego, co otwiera drogę do ogłoszenia i wyłonienia wykonawcy. Umowa zakłada, że dostawa szynobusów odbędzie się do końca bieżącego roku, więc myślę, że w pierwszym kwartale 2024 r. szynobusy wejdą do eksploatacji na linii 203 obejmującej Gorzów, Krzyż i Kostrzyn – powiedział Sławomir Kotylak, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego.

Początkowo, 3 października Zarząd Województwa Lubuskiego podjął decyzję o dofinansowaniu zakupu pociągów kwotą prawie 45 mln zł (ze środków RPO). Następnie 24 października Zarząd podjął decyzję o podniesieniu kwoty dofinansowania do kwoty niemal 54,5 mln zł.

Fot. UMWL
Fot. UMWL
Fot. UMWL

Dodaj komentarz