Aktualności Wydarzenia

Fundacja Grupy PKP popularyzuje akcję #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI

Fundacja Grupy PKP, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i Stowarzyszenie Sady Grójeckie podpisali listo intencyjny dot. popularyzacji certyfikowanych jabłek z Grójecczyzny, oznaczonych informacją PRODUKT POLSKI. Wydarzenie było częścią inauguracji kampanii #KupujŚwiadomie PRODUKT POLSKI, prowadzonej przez KOWR.

W niedzielę 18 października 2020 r. Jabłka Grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne otrzymają w ramach poczęstunku pasażerowie PKP Intercity S.A., podróżujący tego dnia pociągami kategorii Express InterCity Premium, obsługiwanymi pojazdami Pendolino.

Światowy Dzień Owoców i Warzyw to doskonała okazja, by przypomnieć o wysokiej jakości i niepowtarzalnym smaku, a także o zaletach odżywczych owoców i warzyw. Zgodnie z zaleceniami WHO powinniśmy ich spożywać co najmniej 400 g dziennie.

Warto zatem zwiększyć udział jabłek w diecie. Partnerzy akcji podejmują działania, by wzbudzić w konsumentach pociąg do tych owoców.

Akcja „Kolej na jabłko” jest elementem kampanii #KupujŚwiadomie, której celem jest promowanie produktów rodzimych producentów, a w konsekwencji wspieranie rozwoju polskiej gospodarki. Jednocześnie przypomina ona Polakom, jak wysokiej jakości żywność, w tym warzywa i owoce, otrzymujemy właśnie od krajowych przedsiębiorców. Przykładem są chociażby Jabłka Grójeckie, które w 2011 roku zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG/PGI). Tradycje sadownicze w okolicach Grójca sięgają czasów królowej Bony. Obecnie aż 40 proc. polskiej produkcji jabłek pochodzi właśnie z tego regionu.

– Podczas zakupów powinniśmy pamiętać, że najwyższą wartość odżywczą dla naszego organizmu mają owoce pochodzące ze strefy klimatycznej, w której żyjemy. Wybierając krajowe jabłka czy inne produkty spożywcze z oznaczeniem PRODUKT POLSKI, nie tylko dbamy o nasze zdrowie, ale także wspieramy rodzimych producentów i rolników. Każda złotówka wydana na żywność wytworzoną w Polsce ma swoje odzwierciedlenie w budżecie naszego kraju. Kupowanie takich produktów to również wyraz troski o środowisko naturalne. Polskich jabłek nie transportujemy z innych części świata, jak np. cytrusów, więc tym samym zmniejszamy ślad węglowy – wyjaśnia Marcin Wroński, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR.

 

Jabłka zdecydowanie dominują w krajowej strukturze produkcji owoców, a Polska jest ich największym producentem w Unii Europejskiej i trzecim na świecie. Udział naszego kraju w światowej produkcji jabłek wynosi około 5%, a w unijnej 27%. Polskie sadownictwo charakteryzuje się bogactwem odmian jabłek o zróżnicowanym smaku, formie
i przeznaczeniu.

– Dzisiejsza inicjatywa to kontynuacja wspólnych działań Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i spółek będących w nadzorze Ministerstwa Aktywów Państwowych. 17 lipca br. w siedzibie Polskich Kolei Państwowych spółki Grupy PKP, ale także Poczta Polska oraz  PKS Polonus zainaugurowały wspólnie z KOWR akcję „Łączy nas PRODUKT POLSKI”. Spółki Skarbu Państwa wsparły organizatorów kampanii #KupujŚwiadomie #Produktpolski, udostępniając swoje liczne nośniki informacyjne, dzięki czemu można było wyjść z ideą patriotyzmu konsumenckiego do szerokiego grona odbiorców – podkreśla Rafał Zgorzelski, Członek Zarządu PKP S.A.

 

Dodaj komentarz