Raport z Polski Tabor Wydarzenia

Hala utrzymaniowo-naprawcza dla pojazdów FLIRT Kolei Mazowieckich otwarta

Zdaniem wiceprzewodniczącego sejmiku województwa mazowieckiego Marcina Podsędka, nowoczesne zaplecze techniczne dla pojazdów Flirt Kolei Mazowieckich jest jedną z ważniejszych inwestycji samorządu Mazowsza. – Zrealizowany przez firmę Stadler obiekt sprawia imponujące wrażenie. To niewątpliwie kolejny ważny etap rozwoju Kolei Mazowieckich, jak również szansa na wzmocnienie gospodarcze powiatu sochaczewskiego.

– Inwestujemy nie tylko w nowoczesne pojazdy, ale także w nasze zaplecza techniczne, m.in. modernizując sekcje napraw i eksploatacji taboru. Otwarta dzisiaj hala utrzymaniowo-naprawcza to obiekt bardzo nowoczesny, który zapewni świadczenie usług na najwyższym poziomie. Otwarcie tej hali to także kolejny dowód na to, że współpraca Kolei Mazowieckich z firmą Stadler jest naprawdę udana. Cieszę się że ten, kluczowy dla utrzymania naszych najnowszych pojazdów obiekt, udało się wybudować w niewiele ponad 12 miesięcy. Dla naszego partnera, firmy Stadler, z pewnością było to ogromne wyzwanie, m.in. z powodu pandemii Covid – 19 i związanych z nią utrudnień. Dziękuję bardzo za sprawną realizację tego projektu – mówi Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

 

Co znajduje się na terenie obiektu?

Obiekt o łącznej powierzchni 2500 metrów kwadratowych wyposażono w dwa tory serwisowe, magazyn, warsztat, pomieszczenie techniczne, zaplecze biurowo-socjalne, infrastrukturę torową, drogową, oraz parking. W nowo otwartej hali Stadler będzie przede wszystkim wykonywał usługę utrzymania nowych pojazdów FLIRT.

Jak zauważa przewodniczący klubu KO w sejmiku województwa mazowieckiego Krzysztof Strzałkowski, spółka Koleje Mazowieckie od wielu lat sukcesywnie modernizuje swój tabor. – O czym świadczy, chociażby ostatnio realizowane zamówienie. Tym bardziej cieszy zakończona przez firmę Stadler w Sochaczewie inwestycja, w ramach której powstało nowoczesne zaplecze techniczne. Tak duża liczba nowoczesnych pociągów wymaga odpowiedniego serwisowania, a otwierane dziś zaplecze jest niezębne do należytego utrzymania taboru.

"<yoastmark

Innowacyjne podejście do inwestycji

Radna Anna Brzezińska, przewodnicząca sejmikowej komisji rozwoju gospodarczego, infrastruktury i przeciwdziałania bezrobociu podkreśla, że budowa bazy utrzymaniowo-naprawczej to innowacyjne podejście Spółki Koleje Mazowieckie.

Inwestycja zapewni własne zaplecze techniczne i naprawcze dla taborów kolejowych, co przełoży się na szybkość ich napraw, podniesie ich jakość, ale przede wszystkim obniży koszty. To dobra wiadomość dla podróżujących KM, gdyż inwestycja przyczyni się w przyszłości do niepodnoszenia kosztów podróży.

 

Zakres wykonywanych czynności to prace związane z utrzymaniem pojazdów w poziomach od P1 do P3, a także naprawy bieżące. Jeżeli natomiast pojawi się zapotrzebowanie na naprawy P4 bądź obsługę pojazdów innego typu, to, zgodnie z podpisaną umową, istnieje możliwość rozbudowy hali i rozszerzenia wykonywanych w niej usług.

– W naszym parku taborowym mamy już 30 nowoczesnych pojazdów FLIRT serii ER 160. To niemal połowa z realizowanego obecnie kontraktu. Trzeba też przypomnieć, że od 14 lat z powodzeniem użytkujemy 10 ezt FLIRT pierwszej generacji, zbudowanych przez Stadler Polska. Wszystkie nowe pojazdy FLIRT będą serwisowane i naprawiane w nowym obiekcie w Sochaczewie, wyposażonym w najnowsze urządzenia, co niewątpliwie będzie miało wpływ na dalszą poprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżowania na Mazowszu – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

 

Firma Stadler…

…jest obecna na Mazowszu od 2006 roku. Wówczas wygrała pierwszy w Polsce przetarg na dostawę 14. pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Aby zrealizować to zamówienie, otwarty został zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach. Dzięki temu cały tabor zamówiony przez polskich klientów został wyprodukowany na Mazowszu. Systematyczna rozbudowa i zwiększanie mocy produkcyjnych sprawiły, że zakład, zatrudniający dziś ponad 1100 pracowników, stał się jednym z największych i najatrakcyjniejszych pracodawców w Siedlcach i jednym z głównych producentów pojazdów szynowych w Polsce. Spółka dostarcza pociągi, tramwaje i wagony metra do najbardziej wymagających klientów lokalnych i zagranicznych. Stadler posiada także zakład w Środzie Wielkopolskiej specjalizujący się w produkcji stalowych pudeł tramwajów, a także dwie placówki serwisowe w Łodzi, świadczące usługi utrzymania flot należących do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i PKP Intercity.

Dodaj komentarz