Pasażer

Informacje o opóźnieniach otrzymamy na telefon. BILKOM testuje nową usługę

Serwis BILKOM testuje nową usługę – pasażerowie, którzy kupią bilet przy pomocy strony, otrzymają powiadomienie w przypadku opóźnienia pociągu i występowaniu utrudnień na trasie przejazdu.

Wszelkie informacje związane z podróżą otrzymamy na wskazany przy zakupie przez system BILKOM numer telefonu lub adres poczty elektronicznej. Uzupełnienie systemu o dodatkową usługę pozwoli pasażerom być na bieżąco z komunikatami o podróży, bez potrzeby instalowania dodatkowych aplikacji mobilnych.

Stworzony i obsługiwany przez PKP Informatykę serwis BILKOM jest dostępny od początku 2018 r. w formie strony internetowej oraz aplikacji na urządzenia mobilne. Aktualnie można zakupić w nim bilety na podróże pociągami następujących przewoźników: PKP Intercity, PKP Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, POLREGIO, Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Kolei Wielkopolskich oraz Kolei Małopolskich. BILKOM jest jedynym sklepem internetowym, w którym można kupić także Wspólny Bilet na podróż realizowaną przez wymienione koleje.

Uruchomienie nowej funkcjonalności jest kolejnym etapem w rozwoju aplikacji.

Docelowo BILKOM ma stać się aplikacją umożliwiającą kompleksowe zaplanowanie podróży „od drzwi do drzwi”, umożliwiającą zakup nie tylko biletów kolejowych, ale także autobusowych i lotniczych.

W przyszłości aplikacja ma także posiadać funkcjonalność wynajęcia innych środków transportu, które będą dostępne przy dworcach PKP S.A. – samochodów i rowerów elektrycznych oraz hulajnóg. W planach PKP S.A. jest pilotażowe wdrożenie usługi car-sharingu jeszcze w pierwszej połowie 2020 r.