global Przewozy towarowe

Jak przyspieszyć tranzyt ukraińskiego zboża?

Częściowym rozwiązaniem długiego procesu transportu towarów i uzyskiwania dokumentów byłoby wprowadzenie zdalnego wypełniania dokumentów, które są powszechne na przykład w Litwie. Zgodnie z szacunkami Bunasty elektroniczne standardy wymiany informacji o przewozach towarowych mogłyby zaoszczędzić nawet jeden dzień transportu towarów. Zastosowanie nowych technologii i pełne wdrożenie przepisów o cyfryzacji mogą obniżyć koszty administracyjne branży transportowej od 20 do 27 mld EUR do 2040 roku. Bunasta korzysta z autorskiego systemu, który oparty jest na algorytmach sztucznej inteligencji. Technologia ta analizuje dokumenty transportowe, rozpoznaje obrazy i pozwala skrócić średni czas wypełniania tych dokumentów z 40 do 16 minut. Rozwiązanie to połączone jest z systemami krajowymi, co pozwala na przyśpieszenie wszystkich procedur. Spółka pracuje nad rozwojem systemu i skróceniem czasu wypełniania deklaracji transportowych do średnio 5 minut.

– Rozwiązywanie problemów procedur celnych wymaga zintegrowanej strategii łączącej zastosowanie technologii, dzielenie się najlepszymi praktykami, wolę polityczną i inwestycje. Tylko w ten sposób będzie można zapewnić, że korytarz handlowy między krajami bałtyckimi a Ukrainą będzie efektywny i korzystny dla wszystkich zainteresowanych stron – mówi Jurgis Adomavičius.

 

Bunasta oferuje i monitoruje ruch transportowy na jedenastu przejściach granicznych. Firma jest jedną z największych agencji celnych w Litwie, a także istotnym partnerem dla polskich przewoźników. Spółka oferuje również gwarancje ubezpieczeniowe niezbędne w tranzytowym ruchu pojazdów. Wartość jej funduszu gwarancyjnego, który należy do największych w Polsce, przekracza 50 mln EUR. Firma powstała w 2012 roku na Litwie. Od 2016 roku istnieje Bunasta Polska, podobne firmy funkcjonują na Łotwie,w Wielkiej Brytanii oraz Kazachstanie.

Dodaj komentarz