Pasażer

Jak zmieni się kursowanie PKP Intercity po korekcie rocznego rozkładu jazdy?

Kontynuowane będą prace inwestycyjne na liniach prowadzących do Zakopanego. W związku z tym od 10 września br. w relacji skróconej z i do Krakowa kursować będą pociągi:

Przejazd autobusami będzie odbywał się na odcinku KrakówZakopaneKraków. Co istotne, pasażerowie podróżujący bezpośrednio do stolicy polskich Tatr będą mogli skorzystać z autobusów niezatrzymujących się na żadnych przystankach pośrednich, dzięki czemu czas przejazdu będzie znacznie krótszy i wyniesie nieco ponad 2 godziny zamiast standardowych ponad 3 godzin.

Od 30 sierpnia br. zmiany będą czekały także podróżnych pociągu EIC Chrobry rel. Szczecin Główny – Warszawa Wschodnia – Szczecin Główny. Ze względu na trwająca modernizację linii 351 i związane z tym przeorganizowanie ruchu, skład pojedzie trasą okrężną na odcinku Poznań Główny – Szczecin Główny przez Rzepin, z pominięciem postojów na stacjach: Szczecin Dąbie, Stargard, Choszczno i Krzyż. Dodatkowe zatrzymanie planowane jest natomiast w Zbąszynku, Świebodzinie i Rzepinie. Pozwoli to na uzyskanie lepszego czasu przejazdu niż dotychczasową trasą.

Szczegółowe informacje dla pasażerów

Dokładne informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity pasażerowie uzyskają na stronie www.intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.). Ponadto do dyspozycji pasażerów będą informatorzy mobilni. Od 28 do 31 sierpnia br. na jedenastu dworcach w wybranych miastach Polski (Warszawa Centralna, Wschodnia i Zachodnia, Gdańsk, Gdynia, Katowice, Kraków Główny, Poznań, Szczecin, Wrocław, Zakopane), pomogą pasażerom ustalić dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.

Inwestycje w komfort podróżowania

Pasażerowie wybierający pociągi PKP Intercity mogą liczyć na sukcesywnie poprawiający się komfort podróżowania. To zasługa konsekwentnie realizowanego i największego w historii spółki programu inwestycyjnego „PKP IntercityKolej Dużych Inwestycji” oraz wykorzystania pozyskanych funduszy unijnych. Ich efekty już teraz odczuwają pasażerowie korzystając m.in. z 91 zmodernizowanych wagonów typu 111A-20 PKP. Pojazdy te wyposażono m.in. w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Unowocześnione przez PESA Bydgoszcz pojazdy obecnie włączane są do pociągów:

Potencjał modernizowanych szlaków kolejowych pozwolą wykorzystać również 22 nowoczesne, wyróżniające się bezpieczeństwem i niezawodnością lokomotywy EU160 Griffin, które w tym roku wzmocniły flotę PKP Intercity. Obecnie jednostki Griffin prowadzą pociągi:

Zgodnie z umowami zawartymi w ramach programu „PKP IntercityKolej Dużych Inwestycji”, jeszcze w tym roku tabor PKP Intercity ma zostać wzmocniony o kolejnych 8 lokomotyw Griffin i 34 zmodernizowane wagony typu 111A-20.

Dodaj komentarz