global

Kalifornia przyzna pół miliarda dolarów na projekty kolejowe i tranzytowe

Fot. Metro Rail at Los Angeles Union Station

State Transport Agency przyznaje pół miliarda dolarów na projekty kolejowe i tranzytowe. W ramach tranzytowego i międzymiastowego programu kapitałowego pieniądze trafią do 17 spółek.

Jak informuje David Kim, sekretarz CalSta, dotacje rozszerzą usługi tranzytowe na nowych i istniejących trasach w stanie, zapewnią także bardziej zintegrowany system tranzytowy, jednocześnie wpływając na redukcję emisji gazów cieplarnianych.

Przekazane środki mają wesprzeć długoterminowe inwestycje m.in. w czasie pandemii. Inwestycje bowiem szansę wpłynąć na odbudowanie w niedalekiej przyszłości krajowej gospodarki.

Pól miliarda dolarów przeznaczonych będzie na działania projektowe i budowlane. Środki te uzupełnione będą funduszami federalnymi, lokalnymi i innymi funduszami państwowymi.

Większość środków finansowych przeznaczana jest na projekty kolejowe:

  • Bay Area Rapid Transit otrzyma 107 mln dolarów na rozszerzenie floty pociągów metra o 34 pojazdy. Łącznie tabor liczyć będzie 306 pojazdów. Inwestycja umożliwi zwiększenie częstotliwości przejazdów metrem z San Francisco do Oakland (z 23 do 30 pociągów).
  • Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority (LA Metro) otrzyma 107 mln dolarów na zwiększenie przepustowości i stworzenie planu rozwoju taboru o pojazdy zeroemisyjne. Te kursować miałyby na linii podmiejskiej Metrolink Antelope Valley.
  • Miasto Inglewood otrzyma 95,2 mln dolarów na budowę centrum przesiadkowego
  • CalSta przekaże 38,74 mln dolarów na rzecz Agencji ds. Korytarzy Kolejowych w Los Angeles – San Diego – San Luis Obispo (Lossan) na budowę centrum postojowego Central Coast w San Luis Obispo, nowego centrum obsługi i postoju w San Diego oraz pomoc w remoncie i zmodernizowanie floty pociągów dwupokładowych Pacific Surfliner.
  • Agencja Transportu Miejskiego w San Francisco otrzyma 41,7 mln dolarów na zwiększenie przepustowości linii J i M LRT. Środki przekazane zostaną także na stworzenie trzeciego korytarza Muni Forward  oraz przyspieszenie programu modernizacji
  • Regionalny okręg tranzytowy w Sacramento otrzyma 23,6 mln dolarów na zakup ośmiu niskopodłogowych pociągów dostawczych do Gold Line.
  • Stowarzyszenie Rządów w San Diego (Sandag) otrzyma 12,1 mln dolarów na budowę dodatkowego toru i platformy na odcinku 1,6 km w El Cajon, aby umożliwić zakończenie linii zielonej i pomarańczowej w El Cajon Transit Center, a stamtąd transfer do Santee.

Źródło: railjournal.com