Charlotte Area Transit System wycofuje z eksploatacji wszystkie starsze lekkie pojazdy szynowe. Powodem jest „powtarzający się w pojazdach problem z kołem”. Natychmiastowe działania zlecił Departament Transportu Karoliny Północnej.
Sprawa swój początek ma w grudniu 2023 roku. Jednego z maszynistów Lynxa zaniepokoił w trakcie jazdy dźwięk, odpowiadający niestandardowemu „kliknięciu”. Jak się okazało, wywołany on został przez niewielką niedoskonałość w kole (flat spot – płaskie miejsce), mierzone w milimetrach.
Problem poddano analizie i naprawie. Pojazd do eksploatacji wrócił 30 grudnia. Tydzień później maszynista jadący tym samym Lynxem ponownie usłyszał charakterystyczne „klikanie”. Spółka zdecydowała o ponownym skierowaniu maszyny do naprawy.
Lekki pojazd szynowy poddany został ponownej kontroli, która wykazała „nieprawidłowy ruch” jednego z kół. W związku z tym CATS skontaktowało się z nadzorcą bezpieczeństwa z Departamentu Transportu. Jego decyzją z eksploatacji wycofano część starszych pojazdów Lynx przewoźnika.
Aktualnie badany jest związek awarii z problemem z łożyskami kulkowymi w osiach kół, który w 2022 r. doprowadził do wykolejenia maszyny.
CATS stwierdziło, że przeprowadziło inspekcję wszystkich swoich pojazdów kolei lekkiej i nie stwierdziło więcej żadnych podobnych problemów.