Tabor Wydarzenia

Koleje Czeskie podpisały umowę na dostawę 60 jednostek RegioPanter

Konsorcjum Škoda Transportation i Škoda Vagonka podpisało umowę ramową z Kolejami Czeskimi na dostawę jednostek elektrycznych. Kontrakt dotyczy dostawy 60 jednostek elektrycznych RegioPanter. Koszt umowy to prawie 9,6 mld koron.

– Nasze RegioPanters reprezentują nowoczesną erę podróży. W ostatnich latach wyprodukowaliśmy dla Czeskich Kolei ponad pięćdziesiąt pojazdów, w tym jednostki InterPanter. Kolejne są w produkcji. Te najnowocześniejsze pociągi przewożą pasażerów nie tylko w większości regionów Republiki Czeskiej, ale także na Słowacji, a wkrótce na Łotwie – mówi Petr Brzezina, Prezes Zarządu i Prezes Grupy Škoda Transportation .

 

O inwestycji mówi także prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich.

– Transport regionalny otrzyma kolejne wsparcie  w postaci nawet 60 nowych pociągów elektrycznych za prawie 9,6 mld koron. Zapewnią one większy komfort podróży, jednocześnie oferując wysokie bezpieczeństwo. Oczekujemy, że pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone w 2023 roku – powiedział Václav Nebeský , prezes zarządu i dyrektor generalny ČD .

 

Oferta obejmuje nowoczesne jednostki I i II klasy o pojemności prawie 240 miejsc siedzących. Pociągi będą bezpieczne i niezawodne dzięki najnowocześniejszym europejskim urządzeniom sygnalizacyjnym ETCS. Jednostki standardowo będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w nowoczesny system audiowizualny, gniazda z portem USB do zasilania, Wi-Fi i system kamer.

– Jednostki nowej generacji RegioPanters znacząco poprawią  jakość transportu kolejowego.  Obecnie pracujemy nad 25 takimi pojazdami dla Słowacji, 32 dla Łotwy, 37 dla Regionu Południowomorawskiego i 31 dla kolei czeskich. Ponadto inwestujemy setki milionów w nasze zakłady w Pilźnie i Ostrawie w rozwój i unowocześnianie ich produkcji, jednocześnie zatrudniając dodatkowych pracowników – dodaje Tomáš Ignačák, wiceprezes zarządu Škoda Transportation Group .

 

W pociągach znajdzie się miejsce dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, w tym osób na wózkach inwalidzkich. Pasażerowie będą mogli przewieźć rowery czy nieporęczny bagaż. Pojazdy w eksploatacji osiągać będą maksymalną prędkość 160 km/h.