Koleje Dolnośląskie ogłosiły dzisiaj dwa przetargi, które dotyczą spalinowych zespołów trakcyjnych. Jeden z nich obejmuje zakup nowych jednostek, drugi natomiast już używanych.
Koleje Dolnośląskie przygotowują się na rozszerzenie swojej oferty połączeń w regionie. W tym celu samorządowy przewoźnik ogłosił dzisiaj przetarg na zakup dziesięciu nowych, wieloczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych, z możliwością rozszerzenia umowy o zakup 20. kolejnych pojazdów.
Jak czytamy w opisie przedmiotu zamówienia, każdy z dostarczonych pojazdów ma obsługiwać połączenia z prędkością do 120 km/h. W pociągu przewidziano co najmniej 100 miejsc siedzących, w tym minimum 90 miejsc stojących oraz dwa miejsca do osób z ograniczoną mobilnością. W pociągu przewiduje się jedną toaletę.
Drugi przetarg dotyczy natomiast zakupu dwóch używanych SZT, z opcją na dokupienie 5. kolejnych pojazdów. Tutaj zamawiający jasno określił, że pojazdy muszą być trójczłonowe z udziałem minimum 40% obniżonej podłogi, nie przekraczającej 600 mm od główki szyny. Zespoły trakcyjne powinny posiadać od 138 do 154 miejsc siedzących, w tym 10 miejsc uchylnych oraz co najmniej 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnością. Ponadto określono, że SZT powinny być w układzie osi B’2’2’B’.
W tym przetargu wskazano natomiast, że pociągi powinny być wyposażone w dwie toalety. Koleje Dolnośląskie określiły również, że każda z dostarczonych jednostek powinna być wyprodukowana najpóźniej w 2008 roku oraz w momencie realizacji dostawy, posiadała wykonany co najmniej przegląd P4 lub wyższy z możliwością eksploatacji przez okres kolejnych 10 lat.