Tabor

Koleje Mazowieckie odebrały kolejnego FLIRT-a

Koleje Mazowieckie odebrały 13. FLIRT-a, pociąg wyprodukowany przez firmę Stadler Polska. Docelowo na Mazowsze trafi 61 pięcioczłonowych składów. Zamówienie złożone zostało w styczniu 2018 r.

Fot. materiały prasowe

Dostawa realizowana jest w ramach drugiej umowy wykonawczej. Ta dotyczy 12 pięcioczłonowych pojazdów FLIRT, które eksploatowane będą na trasie ŁowiczSochaczewWarszawaCelestynów. Połowa z nich już wozi pasażerów. Kolejne 6 pojazdów zakupionych w ramach pierwszej umowy, obsługuje połączenia na linii nr 9 WarszawaDziałdowo.

– Odbiory pojazdów realizowane są obecnie w nadzwyczajnych warunkach związanych z trwająca epidemią, tym bardziej cieszymy się, że kolejny pojazd mógł zostać dziś dostarczony Kolejom Mazowieckim – mówi Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska.

 

O inwestycji mówi także przedstawiciel KM.

– Sytuacja w jakiej obecnie się znajdujemy, nie jest łatwa zarówno dla nas jak i producenta, mimo to odbiory kolejnych pojazdów trwają. Pojazdy są sukcesywnie wdrażane do eksploatacji, dzięki czemu z miesiąca na miesiąc mamy coraz więcej nowoczesnych i komfortowych pojazdów na torach. – mówi Piotr Wakuła, dyrektor Biura Eksploatacyjno-Technicznego Kolei Mazowieckich.

Umowa na zakup 12 ezt do obsługi trasy ŁowiczSochaczewWarszawaCelestynów jest jedną z czterech umów dofinansowanych w ramach działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. 1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”. Wartość całkowita projektu – 316,40 mln z, z czego kwota dofinansowania to 128,55 mln zł.

Pojazdy typu FLIRT najnowszej generacji są lekkie i energooszczędne. Mają pudła wykonane ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Dodaj komentarz