Tabor Wydarzenia

Komplet 20 lokomotyw Vectron MS w już barwach PKP CARGO

Fot. PKP CARGO

Siemens Mobility przekazał ostatnie 2 lokomotywy Vectron MS, które w ramach opcji zamówiło PKP CARGO. Zgodnie z zamówieniem na 15 sztuk (września 2015 r.) i wynikającym z umowy prawem opcji na kolejne 5, w taborze narodowego przewoźnika towarowego znajduje się 20 lokomotyw tego typu.

Lokomotywa Vectron to nowoczesny interoperacyjny pojazd wielosystemowy. Wyposażona jest w krajowe systemy sterowania ruchem pociągów oraz Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Dzięki temu przewoźnik może pokonywać granice bez koniczności zatrzymania w celu wymiany lokomotywy, co generuje dodatkowe koszty. Vectron MS posiada certyfikat dopuszczenia w 18 europejskich krajach.

Model wybrany przez PKP CARGO dysponuje mocą 6,4 MW, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Pozwala na zwiększenie możliwości operacyjnych na rynku międzynarodowym, a szczególności w kontekście połączeń na liniach Nowego Jedwabnego Szlaku i państw Trójmorza.

– Zakupy nowoczesnego taboru, w tym lokomotywy wielosystemowych, to ważna część strategii Grupy PKP CARGO. Chcemy rozwijać działalność zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym, a te lokomotywy są ważnym narzędziem do realizacji naszych celów – stwierdził Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A.

 

Vectron to wyjątkowe pojazdy, które są w stanie przekraczać europejskie kolejowe granice bez zatrzymania, co pomaga budować przewagę konkurencyjną PKP CARGO nie tylko w Polsce, ale i całej Europie. Brak zatrzymań na granicy, to oszczędność taboru i czasu pracy maszynistów, niższe zużycie energii i znaczne korzyści dla klientów i środowiska – powiedział Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.