Wydarzenia

Kongres miejskiego transportu szynowego – Metrorail 2017

W Londynie odbyła się kolejna, trzynasta edycja Kongresu MetroRail. Raport Kolejowy był partnerem tego wydarzenia, które zgromadziło specjalistów ze wszystkich zakątków globu.

MetroRail to największy na świecie kongres tematyczny, dlatego do Londynu zjechali przedstawiciele wszystkich liczących się przewoźników miejskich oraz specjaliści, którzy przekazali i dostarczyli najnowsze spostrzeżenia dotyczące strategii przewozowych oraz kwestii mogących zrewolucjonizować codzienną działalności w transporcie szynowym. Rozmowy, które toczyły się podczas kongresu, a które dotyczyły kierowania metrem, miejskich projektów kolejowych i lekkich systemów kolejowych, pozwoliły operatorom na lepsze planowanie systemu publicznego transportu. Stąd też kluczowi prelegenci pochodzili z różnych części świata.

Wśród gości można wymienić między innymi: Howarda Collinsa, CEO z Sydney Trains, Johna Pizzamiglio, Szefa Zespołu ds. Strategii Reklamowych w Transport dla Londynu, doktora Dawida Warburtona, Dyrektora Naczelnego Auckland Transport oraz Simona Chunga, Kierownika Inżynierów w londyńskim metrze, Henrika Plougmann Olsena, CEO metra w Kopenhadze i Marka Wilda, Dyrektora Zarządzającego w London Underground.

Podczas rozmów zwrócono uwagę na kilka aspektów. Mark Wild mówił o sposobach użycia nowoczesnych technologii w transporcie dla Londynu, które mogą wpłynąć na wydajność i równocześnie umożliwiają ponownie zainwestować uzyskany przychód. Natomiast Stuart Calvert, ECI Lead, Network Rail Digital Railway, zauważył, że korzystanie z technologii cyfrowej pozwala automatycznie wykryć problemy na linii i ostatecznie redukować zakłócenia. Ponadto podczas kongresu można było zapoznać się:
• z efektami wykorzystania danych naukowych przez poszczególnych operatorów,
• zrozumieć dlaczego system Hyperloop to z jednej strony przyszłość, a z drugiej zagrożenie dla transportu kolejowego,
• poznać plany transportowe dla Dubaju i infrastrukturę tego miasta,
• wynikami prac kadry naukowej, a w szczególności zagadnień związanych ze sztuczną inteligencją dla transportu.

Podsumowując kongres można zauważyć, że prelegenci s kłaniali się przy uznaniu, że przyszłość kolejowego transportu miejskiego będzie się opierać na integrowaniu transportu pasażerskiego z towarowym.

RK