Przetargi

Linia nr 38 Giżycko – Korsze do modernizacji i elektryfikacji. PKP PLK podpisały umowę wartą miliard złotych

Wkrótce rozpocznie się modernizacja linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę z Torpolem.

Pociąg pasażerski przy peronie stacji Kętrzyn (fot. Tomasz Kiełbasa / PKP PLK)
Pociąg pasażerski przy peronie stacji Kętrzyn (fot. Tomasz Kiełbasa / PKP PLK)

W lipcu br. PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg na wykonanie prac w ramach inwestycji pn. “Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku GiżyckoKorsze wraz z elektryfikacją”. Dzisiaj natomiast zarządca infrastruktury podpisał umowę z Torpolem, co oznacza że zakończono przedłużające się od niemal roku postępowanie, a wykonawca wkrótce przejmie plac budowy i rozpocznie prace budowlane.

Torpol wykona prace za kwotę 1 078 mln zł brutto (około 876,75 mln zł netto). Zgodnie z umową, mają one potrwać 30 miesięcy od daty podpisania umowy, a okres gwarancji jakości określony został na 60 miesięcy. Zakres inwestycji obejmie m.in. wymianę nawierzchni kolejowej od stacji Giżycko (km 152,850) do stacji Korsze (km 202,824), z podniesieniem dopuszczalnych nacisków osi do 221 kN, wraz z przebudową układów torowych na stacjach  dla długości pociągów towarowych 750 metrów. Zostanie także wymieniona nawierzchnia na odcinkach stycznych linii kolejowych nr 353 oraz 259.

Torpol także zelektryfikuje wspomniany odcinek LK nr 38. W tym zakresie prac zostanie również odcinkowo przebudowana sieć trakcyjna na odcinku stycznym linii kolejowej nr 353. Inwestycja obejmuje 84 obiekty inżynieryjne, 38 przejazdów kolejowo-drogowych (w tym 7 ma zostać zlikwidowanych), modernizację 4 stacji (Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i Korsze) i 5 przystanków osobowych (Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo).

Po modernizacji, pociągi na trasie mają przyśpieszyć dwukrotnie, do 160 km/h.

Dodaj komentarz