Pasażer Tabor

Lokomotywa Vectron CARGOUNIT poprowadziła skład pasażerski

Lokomotywa Vectron CARGOUNIT poprowadziła skład pasażerski na trasie BWE (Berlin – Warszawa Express). To pierwsza z kilkunastu oferowanych przez firmę lokomotyw Siemensa dedykowana do ruchu pasażerskiego.

Lokomotywa Vectron CARGOUNIT poprowadziła skład pasażerski (fot. Cargounit)
Lokomotywa Vectron CARGOUNIT poprowadziła skład pasażerski (fot. Cargounit)

Jedna z przekazanych w grudniu lokomotyw Vectron CARGOUNIT została przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Premierowy przejazd rozpoczął się w niedzielę 18 grudnia o godz. 5:39 z Warszawy Wschodniej do Berlina. Elektrowóz wraz z pasażerami pojawił się na stolicy Niemiec po godz 12. Kurs realizowało DB Fernverkehr, wspólnie z PKP Intercity obsługujące trasę BWE (Berlin-Warszawa Express)

CARGOUNIT konsekwentnie realizuje strategię modernizacji floty m.in. poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych Vectron. Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie rynku, proponując nowoczesne lokomotywy wielosystemowe takie jak Vectron, dostosowane zarówno do ruchu towarowego jak i pasażerskiego. Do tej pory zamówiliśmy już aż 31 lokomotyw Siemensa, a jedna z nich rusza właśnie na tory wraz z pasażerami – powiedział Łukasz Boroń, Prezes Zarządu CARGOUNIT Sp. z o.o.

 

O eksploatacji lokomotywy mówił także Prezes Zarządu Siemens Mobility.

– Podstawowym założeniem konstrukcji Vectronów była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno towarowym jak i pasażerskim. Cieszymy się, że Vectron CARGOUNIT będzie regularnie kursował z pasażerami na bardzo ważnej trasie Warszawa-Berlin, dołączając tym samym do innych lokomotyw Siemensa – Husarzy, z powodzeniem poruszających się między stolicami Polski i Niemiec – powiedział Hubert Meronk, Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.

 

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1675 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Lokomotywy te przejechały ponad 660 milionów kilometrów. Są dopuszczone do eksploatacji m.in. w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich CARGOUNIT, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL oraz Laude Smart Intermodal.

Dodaj komentarz