Raport z Polski Wydarzenia

“Mam poczucie dobrze wykonanych zadań” – odwołany prezes Zarządu PKP PLK skierował list do pracowników

Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. został dziś (15.02) odwołany przez Radę Nadzorczą z pełnionej funkcji. W liście skierowanym do pracowników spółki podziękował za osiem lat wspólnej pracy. – Mam poczucie dobrze wykonanych zadań i wielu pozytywnych zmian w PLK SA – pisze Ireneusz Merchel.

Ireneusz Merchel, były prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Ireneusz Merchel, były prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ireneusz Merchel Prezesem Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych był przez osiem lat. Swoją kadencję rozpoczął w marcu 2016 r. Wcześniej – od 1998 r. był dyrektorem Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie. Przygodę z koleją rozpoczął zaś w latach 70.

Merchel odpowiadał za największy w historii program modernizacji linii kolejowych, o czym pisał w liście pożegnalnym do pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych. Pełną treść przytaczamy poniżej:

“Szanowni Państwo, Koleżanki i Koledzy,

dziś kończy się powierzona mi misja Prezesa Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prawie osiem lat na stanowisku Prezesa Zarządu i właściwie całe życie zawodowe związane z koleją, pozwalają mi na rzetelną ocenę tego, w jaki sposób w tym czasie zmieniły się Polskie Linie Kolejowe, a co za tym idzie krajobraz infrastruktury kolejowej w Polsce. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu przywróciliśmy bowiem polskiej kolei należne jej miejsce na mapie transportowej naszego kraju i Europy, a kolejne inwestycyjne kamienie milowe jeszcze bardziej zbliżają nas do europejskich standardów.

Eksploatacja, inwestycje i utrzymanie – w każdym z filarów funkcjonowania PLK SA nastąpiły duże zmiany – od znaczącego skrócenia czasów przejazdu pociągów pasażerskich, zwiększonych możliwości do przewozu ładunków, stale wzrastającą liczbę zmodernizowanych oraz nowych stacji i przystanków na sieci kolejowej, przez poprawę stanu infrastruktury kolejowej, po dbałość o bezpieczeństwo. Nie bez znaczenia pozostaje także wdrażanie nowoczesnych technologii, innowacyjnych rozwiązań i nacisk na kwestie związane z ekologią.

Wielki proces transformacji kolei w oczywisty sposób otworzył możliwości transportowe dla milionów mieszkańców, w większych miastach i mniejszych miejscowościach, w każdym województwie w Polsce. Kolejne inwestycje przyczyniają się do dalszej poprawy wewnętrznej spójności komunikacyjnej regionów oraz zwiększania dostępności transportowej w całym kraju. W tym aspekcie szczególnie istotne było dla nas prospołeczne podejście. Dbaliśmy

i dbamy bowiem o pasażerów, ale także wsłuchiwaliśmy i wsłuchujemy się w głos lokalnych społeczności, nadawców i odbiorców towarów czy przewoźników, a to wszystko dla większej dostępności kolei.

Mocny rozwój, na który postawiły w okresie ostatnich kilku lat PLK SA oznaczał także odbudowę kolei i całkowite odejście od jej likwidowania. Efektem zaprzestania likwidacji linii kolejowych jest przywrócenie ruchu kolejowego w latach 2016 – 2023 na prawie 900 km linii. Mam nadzieję, że w kolejnych latach ten jakże pozytywny trend zostanie utrzymany.

Realizacja największych inwestycji w infrastrukturę kolejową nie byłaby wreszcie możliwa bez historycznych nakładów finansowych na polską kolej, które pozwoliły na nadrobienie różnic

Dodaj komentarz